Benjamin Franklin egyszer azt mondta: „Ha nem sikerül felkészülni, akkor a kudarcra készülsz.” Ez az állítás az üzleti élet számos területére vonatkozik, de különösen releváns a marketing világában.
Bármit is keres az életben, rendelkeznie kell egy tervvel, amely tartalmazza a megvalósításhoz vezető lépések sorozatát. Az üzleti terv egyik szegmense a marketingstratégia, a reklámkampányok megszervezése és a kínált termékek vagy szolgáltatások népszerűsítése.
Minden sikeres vásárlás előfeltétele, hogy a vásárlók először tájékozódjanak a termékről, és ha nem fektet be marketingbe, ennek kicsi az esélye. A marketingterv tehát az üzleti terv része, amihez a megfelelő költségkeret nagyon fontos. Ennek az elkészítésében is tud segíteni a Toptarget Online Marketing Ügynökség tanácsadás keretében.
A marketingterv részei
Bár pontos képlet nincs, a lépések a következők: piackutatási adatok, célpiac, termék vagy szolgáltatás leírása, versenyelemzés, marketingstratégia, költségvetés. Valamint a különböző értékelések, például felhasználói elégedettség, webhely letöltések száma stb.
Mielőtt rátérnénk a marketingterv megtervezésének stratégiáira, ismertetjük az ideális feltételeket:
- Merítsen ihletet elképzeléseiből – mindig tartsa szem előtt, hogy miért választotta, mi motiválta az elején, melyek a hosszú távú célok.
- Végezzen SWOT elemzést – határozza meg pozícióját a versenytársakkal szemben, azonosítsa az erősségeket, gyengeségeket, lehetőségeket és veszélyeket.
Miért releváns egy marketingterv korlátozott költségvetés mellett?
Manapság sok cég nagyon korlátozott marketing költségvetéssel működik, amelyet gyakran kénytelenek még tovább csökkenteni. Ez arra kényszeríti a marketingeseket, hogy nagyon körültekintően válasszák meg taktikájukat.
A szakértőknek igazolniuk kell a befektetés megtérülését. Mindenekelőtt kidolgozott terv kell, amely az eredmények méréséhez és bemutatásához szükséges. Ez nagyon fontos, ha kicsi a reklámköltségvetés, és minden befektetett fillért igazolni kell.
Mit kell tartalmaznia egy jó marketingtervnek?
A sikeres terv megválaszolja a legnagyobb üzleti és marketing kihívásokat, és segít a költségvetés elkészítésében. Íme 5 tipp, amelyek segítenek:
- Határozza meg a kihívást, kezdje a végével.
- Legyenek konkrét, mérhető és időhöz kötött céljai.
- Próbáljon úgy gondolkodni mint a célközönség.
- Állítson be rövid és hosszú távú határidőket.
- Mérje fel erőforrásait, kiterjesztve a HR, technológia és a költségvetés részleteire.
Ezek voltak az aranyszabályok egy olyan marketingterv elkészítésében, amely korlátozott költségvetés mellett is eredményeket hoz. Egyébként a Google Ads figyelmeztet, ha esetleg kevés lenne a napi szükséges költségkeret. A hirdetéseknek megvan az az előnye, hogy pontosan mérhetőek az eredmények, így megfelelő tervvel a legváratlanabb helyzetekre is fel lehet készülni.
Ha úgy érzi, hogy túlnő a cégen a marketing menedzselése, keresse bizalommal az említett ügynökséget!
(x) hirdetői tartalom