Az általánosan bevett módszerek szinte kötelező alkalmazása és az ebből fakadó reklámzaj erősen korlátozza a lehetőségeinket. Szintén nehéz feladat, hogy a meghatározott büdzsén belül maradva találjunk kreatív, mégis újszerű eszközöket kampányainkhoz. Ha azonban rendelkezünk céges járművekkel vagy flottával, akkor a következő marketingeszköz szinte az ölünkbe pottyan.
Egy céges autóflotta
A céges autó népszerű juttatási forma a vállalkozások számára. Könnyen javíthatjuk általa a munkavállalók elköteleződését és nem utolsó sorban megkönnyíthetjük nekik a munkába járást. Emellett az alkalmazottaink által vezetett autók hatással lehetnek rá, hogy az emberek hogyan vélekednek cégünkről. Egy saját autóflotta professzionálisabb megjelenést kölcsönöz, azt üzeni ügyfeleinknek, hogy törődünk az alkalmazottakkal, és hajlandóak vagyunk fektetni is beléjük. Munkavállalóink ugyanis a cég nagykövetei, akkor is minket képviselnek, amikor nem az irodában ülnek. Ráadásként a céges autók csökkenthetik a késésekkel kapcsolatos problémákat. Elektromos flotta esetén pedig hozzájárulhatnak a vállalkozás környezetvédelmi törekvéseinek, ami nemcsak a munkavállalók, hanem az ügyfelek szemében is jó fényt vet majd cégünkre.
Egy saját autóflotta emellett nagyszerű marketinglehetőség, és ha ilyen szemlélettel kalkuláljuk bele a költségvetésbe, juttatási formaként és marketingköltésként már mindenképpen megéri.
Hogyan használhatjuk marketingcélokra?
A legjobb módja annak, hogy céges autóflottánkat marketingcélokra használjuk, ha brandesítjük őket. A márkázott céges járművek ugyanis folyamatosan nagy nyilvánosságot biztosítanak és az autófóliázás hihetetlenül költséghatékony is. Amikor alkalmazottaink a városban közlekednek, rövid idő alatt nagyon sok ember találkozhat üzeneteinkkel. Természetesen a feltüntetett információk parkolás közben is láthatóak, ami remek módja az új érdeklődők figyelmének felkeltésére.
Kutatások szerint az emberek több mint 70%-át pozitívan befolyásolják azok az üzenetek, amiket más járművön láttak reklámozva. Ez hatalmas mennyiség, figyelembe véve, hogy becslések alapján egy sűrűn lakott területen lévő járművön szereplő autófóliázás 30 000 és 70 000 közötti nézettséget generálhat naponta. Ha nem szeretnénk teljes autófóliázást használni, márkázott elemeket akkor is tehetünk autóinkra. Már az olyan apróságokkal, mint a lökhárító-, vagy szélvédőmatricák is egyedi márkajelzést adhatunk a céges autónkhoz.
Mire figyeljünk autófóliázás esetén?
Néhány egyszerű tippel könnyen biztosíthatjuk, hogy a befektetés hamar megtérüljön, és megragadja a fóliázást látók figyelmét. Üzenetünkhöz olyan betűtípust érdemes választani, amely könnyen olvasható, jól látható. A képeknek is jó minőségűnek kell lenniük, az információk legyenek rövidek és világosak, hogy könnyen feldolgozhatóak legyenek. Logónk szintén kulcsfontosságú elem, autófóliázás esetén.
Minden tartalmi elemet többször ellenőrizni kell, mielőtt véglegesítjük az autófóliázást. Az egyszerű helyesírási és nyelvtani hibákat könnyen elkerülhetjük, ha többen is átnézzük az elemeket, hibák ugyanis extra költségekbe kerülnek. Akár lökhárítómatricában, akár teljes fóliázáson gondolkodunk, az elérhetőségünk sosem maradhat le. Ha üzenetünk iránt érdeklődők nem tudják, hogyan léphetnek kapcsolatba velünk, értelmetlenné válik az egész.
Sokan úgy vélik, hogy az autófóliázás régimódi marketingeszköz, a modern, digitális marketing korában. Ez azonban távolabb nem is állhatna az igazságtól. Jól használva az autófóliák hihetetlenül költséghatékonyak, ráadásul számos versenyelőnyt biztosíthatnak vállalkozásunknak.
(x) hirdetői tartalom