Majka énmárkája lett a legértékésebb, Rúzsa Magdi először lett dobogós – derült ki a Forbes idei A legértékesebb magyar celebek listájából.
Mint a Media1-hez is eljuttatott szerdai közleményben az üzleti magazin fogalmazott: Sebestyén Balázs, a lista tavalyi győztese sokáig fej-fej mellett haladt Majkával a dobogó első fokáért: az ózdi rapper az egyik legnézettebb tévés műsorvezetőként végül sajtóemlítésekkel, címlapszereplésekkel és online jelenlétével előzte be a második helyre visszaeső Balázst. Majka neve az elmúlt egy évben – többek között turnéjának, tévés műsorainak és háromnapos lagzijának köszönhetően – kikerülhetetlen lett, énmárkáját kemény munkával csúcsra pörgetve négy helyet átugorva lépett fel a Forbes celeblistájának élére. Rúzsa Magdi hasonlóan nagyot, hat helyet szökkent előre, az énekesnő idén először került fel a dobogóra.

A dobogón túl D. Tóth Kriszta és Schobert Norbert visszatért a top 20-ba, új szereplőként pedig Szabó Zsófi és Rácz Jenő került fel a listára. A kieső celebeket nem figyelve, az új módszertan legnagyobb esését Till Attila nevénél láthatják az olvasók: ő a tavalyi hatodik helyről zuhant a tizenhetedik pozícióba.

Fotó: RTL Magyarország
Hat kategóriában osztályozták a hírességeket
A Forbes módszertana egy zsűri közreműködésével hat kategóriában osztályozta a celebeket 1-től 10-ig terjedő skálán: ismertségük, láthatóságuk, kedveltségük, hitelességük, pénztermelő képességük és online jelenlétüket pontozták – ezek átlaga adja az úgynevezett Forbes-Celebindexet, ami egy-egy szereplő énmákájának értékét mutatja.
„Fontos kiemelni, hogy üzleti magazinként a celebek üzleti értékéről, énmárkájuk egészségéről és sikerességéről beszélünk, nem az érték alatt általában értett szellemi-erkölcsi megbecsülésről. A Forbes-Celebindexnek persze eleme a valódi teljesítmény és a profizmus is, amit a hitelesség kategóriában pontozunk, de ez még mindig csak egy része a teljes képnek”
– mondta Knittel Martin, a Forbes újságírója.
Az összeállítás alapja az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. a 18-59 éves magyar lakosság körében végzett kutatása, valamint a Sentione online médiafigyelő platform celebek internetes megjelenéseinek mennyiségét és érzelmi töltetét, márkaegészségét tartalmazó elemzése. A Forbes ezen felül vizsgálta a sztárok hazai médiamegjelenéseit, címlapszerepléseit és márkaegyüttműködéseit, továbbá a reklámügynökségek, hazai vezető nagyvállalati márkák és a média képviselőinek szakmai zsűrijével közösen értékelte a sztárokat.
Fördős Zé váltotta Borbás Marcsit
Már évek óta papírforma szerint alakult a legkedveltebb és leghitelesebb celeb kategóriagyőzelme: Borbás Marcsi az NRC kutatása alapján rendre az első helyen végzett. Most is ő lett az elsőszámú közönségkedvenc, a módszertan új elemeként mért, pozitív és negatív tartalmak arányát elemző márkaegészség-indexet is figyelembe véve idén viszont itt is trónfosztás történt: Fördős Zé hajszállal előzte be a második legkedveltebb Rúzsa Magdit és a most csak harmadik Borbást.
A szakmai zsűri és a Forbes szerkesztőségi pontjaira is támaszkodó leghitelesebb celeb kategórianyertese 2022-ben D. Tóth Kriszta lett, akinek tartalmi profizmusát a közönség is kiemelkedően értékeli – DTK viszont kevésbé ismertebb és láthatóbb, ezek pedig már szükséges feltételek az élmezőnybe jutáshoz.

„Ebben az értelemben D. Tóth pont a Schobert-Rubint páros ellentéte” – mondja Knittel Martin. „Ők ismertségük, online elérésük és rendszeres sajtómegjelenéseik alapján akár dobogósok is lehetnének, de az NRC kutatása szerint a legmegosztóbb celebek közé tartoznak. Ezek a különbségek mutatják, hogy az élmezőny tetejének eléréséhez vagy mind a hat kategóriában kiemelkedően jól kell teljesíteni, amit például Rúzsa Magdinál láthatunk, vagy egy-egy metrika visszatartó erejét más kategóriákban jóval erősebben kell kompenzálni, ahogy azt a szintén megosztóbb Majka teszi”.
A teljes, összesített lista a Forbes oldalán tekinthető meg, a celebek részletes, kategóriánkénti értékelése pedig a lap augusztusi lapszámában lesz olvasható.
A Forbes celebindexének szakmai zsűrije
Média
Kende-Hofherr Krisztina – alapító-tulajdonos, TMC Management
Molnár Dávid – vezető szerkesztő, 24.hu
Szalay Dániel – alapító-főszerkesztő, Media1.hu
Takács Gabriella – főszerkesztő, Story és Best magazin
Várhelyi Zoltán – Sztárvilág-rovatvezető, Blikk
Vállalatok
Horváth Bence – marketingigazgató, Mercedes-Benz
Varga-Nagy Eszter – kommunikációs igazgató
Coca-Cola Wilheim Gábor – marketingigazgató, Dreher Sörgyárak
Witsch Gerda – marketingigazgató, Samsung
Ügynökségek
Balatoni Zsófia – alapító ügyvezető, Uniomedia Communications
Hajagos Rita – tulajdonos, Red Lemon Media
Pőcze Balázs – kreatívigazgató, Mito
Hadacs Bálint – közösségi médiáért és tartalomért felelős vezető, Mito
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!