A gyors visszatérítés bevezetésével tovább bővülnek az eMAG internetes áruházban a fizetéssel kapcsolatos szolgáltatások. Az új fejlesztésnek köszönhetően abban az esetben, ha a vásárlást mentett kártyás fizetéssel rendezik, de később valamilyen okból meggondolták magukat a vásárlók vagy visszaküldik a terméket, annak ára a befogadástól számított 30 percen belül újra a vásárló kártyáján lesz. A szolgáltatás technológiai hátterét a Mastercard Send nevű megoldása biztosítja, amely világszerte számos népszerű pénzküldési szolgáltatás mögött megtalálható – derül ki a két társaság a Media1-hez eljuttatott közleményéből.
„A gyors visszatérítés olyan megoldás, amely komoly lökést és versenyelőnyt adhat egy webshop számára”
– mondta az új szolgáltatás kapcsán Szetnics László, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.
„Mivel az eMAG-nál az utóbbi egy évben jelentősen megnőtt a személyes felpróbálást igénylő termékek, így ruhaneműk, lábbelik forgalma, ebből adódóan a korábbinál többen küldenek vissza például nem megfelelő méretűnek bizonyult termékeket. A gyors visszatérítés bevezetése tovább segíthet bennünket abban, hogy újabb termékcsoportokat tegyünk népszerűvé az online vásárlók körében is”
– nyilatkozta Sain Adrienn, az eMAG pénzügyi szolgáltatásokért felelős képviselője.
A Mastercard Send technológia segítségével Magyarországon is hatékonyabbá, kényelmesebbé vált a kereskedőtől a kártyabirtokos felé történő azonnali pénzáramlás. Segítségével a gyors visszatérítés mellett olyan, korábban nehézkes folyamatok egyszerűsíthetők mint például a biztosítói kifizetések közvetlenül a biztosított kártyájára, vagy a korábban rendszeresen készpénzben visszaadott betétdíjak és letétek kártyára történő visszaküldése. Ide tartozhatnak továbbá a lojalitásprogramok pénzküldései, a szabadúszó munka bérkifizetése, vagy akár a boltban történő készpénzbefizetés is a vásárló bankszámlájára.
A Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riportból kiderül, hogy 10 vásárlóból már 9 hagyott félbe fizetést a célegyenesben, vagyis amikor a termék már a kosarában volt, de azt is, hogy nincs olyan élethelyzet, amikor ne vásárolnának: az ágyban, biciklizés közben, de a wc-n ülve is a webshopokon lógnak. Éppen ezért kritikus, hogy az okostelefonon is zökkenőmentes legyen a vásárlás teljes folyamata, a belépéstől egészen a fizetésig.
Még több hír érhető el a Media1-en