fbpx
Music FM

Music FM néven regisztrált védjegyet a napokban egy ismert magyar médiavállalat – megkérdeztük a tulajdonost, mik a tervei a névvel

A Media1 információi szerint a Sláger TV-t, a Sláger FM-et, a Fishing&Hunting horgászcsatornát és a Radio Dikh néven romáknak szóló rádiót is tulajdonló Tematic Media Group védjegyoltalmat nyújtott be a Music FM kifejezésre néhány nappal ezelőtt. Radu Morart, a médiavállalat tulajdonosát kérdeztük, mit terveznek a Music FM névvel.

A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) nyilvántartásában a Media1 által kiszúrt adatok szerint a Tematic Media Group a múlt héten, október 5-én indította meg  a Music FM szóvédjegy regisztrációját. Háromféle árujegyzékre is levédték a szót az Orbán Csaba Ügyvédi Iroda közreműködésével, köztük a 38-as árujegyzékre, azaz a műsorszórási szolgáltatásra.

Ez azt jelenti, hogy a Tematic Media Group elvben akár ilyen néven indíthat is rádiót, ha szerez hozzá egy frekvenciát, vagy valamelyik meglévő rádióját is átnevezheti erre, de akár bérbe is adhatja olyasvalaki számára, aki ilyen néven szeretne szolgáltatást nyújtani.

A Media1 megkérdezte Radu Morart, a Tematic Media Group tulajdonosát, mik a szándékaik a védjeggyel.

Az ismert médiavállalkozó azt mondta lapunknak telefonon, hogy egyszerűen arról van szó, hogy munkatársai észlelték, hogy nem áll jelenleg védelem alatt a név, és jobbnak látták ezt megtenni, még mielőtt ezt megteszi más, ám most még nincs konkrét elképzelésük a használatra vonatkozóan. Folyamatosan figyelik a piac alakulását, nem zárható ki, hogy később valamire használni fogják, de most semmi konkrét dologról nincs szó – ha mégis így lesz, arról a Media1-et elsőként tájékoztatják majd – ígérte meg Radu Morar.

Az „eredeti” (a Simicska Lajos-közeli) Music FM 2019. február 8-án némult el, miután az NMHH Médiatanácsa nem volt hajlandó meghosszabbítani a rádiót működtető Prodo Voice Studio Zrt. médiaszolgáltatási jogosultságát, és a grémium ezt követően nem írt ki új pályázatot a Budapest FM 89,5 MHz frekvencia hasznosítására, az évekre kihasználatlan maradt. Bár a Prodo Voice Zrt. csapata szeretett volna továbbra is rádiózni, erre nem volt módja, majd a cég gyakorlatilag összeomlott: tulajdonoscserék kezdődtek és felszámolási eljárás alá került, és azóta az eljárást követően meg is szűnt.

A Music FM-et működtető részvénytársaság 2017-ben még 678,7 millió forint nettó értékesítési árbevételt el az Opten céginformációs rendszer szerint, adózott eredménye 86,7 millió forint volt. Fénykorában az egyik legsikeresebb szereplője volt a hazai kereskedelmi rádiós piacnak. A Music FM-mel összefüggő korábbi írásaink itt találhatók.

A védjegyet most beregisztráló Radu Morar érdekeltségű Tematic Media Grouphoz tartozik egyébként a Sláger FM és a Sláger TV, a Dikh TV, az idén év elején indult Radio Dikh, a Fishing&Hunting horgászcsatorna, és mint arról nemrégiben beszámoltunk, hamarosan Magyar Mozi TV néven indítanak egy másik céggel közösen lineáris tévécsatornát.

Megtudtuk, milyen lesz az induló Magyar Mozi TV

További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.

Borító: A Music FM szól egy autórádión 2019-ben, percekkel a rádió elnémítása előtt. Fotó: Szalay Dániel, mobiltelefonos felvétel / Media1 (archív)
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások