fbpx
Tamás Gáspár Miklós

Felháborítónak találja Tamás Gáspár Miklós ATV-elleni bojkottfelhívását a Magyar Nemzeti Médiaszövetség

Az MNMSZ közleményében baloldali-anarchista véleményvezérként emlegeti TGM-et, amiért a Klubrádió honlapján keresztül bojkottra szólított fel az ATV és a Spirit FM ellen és a 168 Óra internetes műsorában munkájuk feladására szólította fel a rádió és a tévé munkatársait.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

„Ki lesz a következő? Tiltakozás az ATV-csoport újságíróit ért támadás ellen” – ezzel a címmel adott ki közleményt a Magyar Nemzeti Médiaszövetség. (Ez utóbbi szervezet, mint arról a Media1 már beszámolt, lényegében egy „ellen-MÚOSZ”. Elnöke például Toót-Holló Tamás, a kormánypárti Magyar Nemzet főszerkesztője, de tagja a szervezet vezetőségének Szöllősi György, a Nemzeti Sport főszerkesztője is.)

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség közleményében úgy fogalmaz:

„mélyen elítéli, hogy egyes baloldali-anarchista véleményvezérek a Klubrádió honlapján keresztül bojkottra szólítanak fel egy frekvenciát törvényesen elnyert rádiócsatornával szemben, egyben – folytatva a Fekete-Győr András által megkezdett fenyegetőzést – munkájuk feladására szólítják fel az ATV médiacsoportjához tartozó újságírókat. Különösen felháborítónak tartjuk, hogy a felhívásnak – a kollégáik iránti szolidaritás teljes hiányában – baloldali sajtótermékek is teret adnak.”

Hozzátették, azt is meglepve tapasztalják, hogy a 168.hu egyik műsorában maga a MÚOSZ elnöke is csatlakozott ehhez a hangulatkeltéshez:

„nem mérlegelve kellőképpen azt, hogy a Médiahatóság frekvenciadöntését kritizálva nemcsak kormánykritikát fejt ki, hanem részt vesz egy ellenzéki médiaműhely, a Spirit FM munkájának tudatos ellehetetlenítésében.”

Az MNSZ úgy fogalmaz, hogy

„az egész újságírótársadalom nevében vissza kell utasítani azt a baloldalon mostanában elharapózott gyakorlatot, hogy politikusok és véleményvezérek kirúgással fenyegetnek meg, vagy felmondásra szólítanak fel munkájukat végző újságírókat. Úgy látszik, ez a szokás már egyfajta öncélú egymásra licitálássá vált, most ugyanis egy kormánypártinak egyáltalán nem nevezhető médiacsoport közösségét érte támadás.”

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség közölte, „többször is kiállt már a szakmaiság, az újságírói etika és a szolidaritás mellett, és ezentúl is minden esetben fel fog lépni, ha újságírókat ér fenyegetés. Felszólítjuk egyben a baloldali sajtóorgánumokat, hogy a kollégáik ellen irányuló nyílt fenyegetőzésnek ne adjanak teret. Ha már ez morálisan nem is természetes számukra, legalább abba gondoljanak bele: úgy látszik, bárki lehet a következő.”

Tamás Gáspár Miklós azután tett közzé az ATV-re vonatkozó bojkottfelhívást a Klubrádió honlapján, hogy a Spirit FM a médiatörvény 62. paragrafusa alapján ideiglenes, október végéig szóló médiaszolgáltatási jogosultságot kapott a február közepe óta üresen álló Budapest FM 92,9 MHz-re. Ez utóbbi frekvenciát használta a Klubrádió korábban, és ennek kapcsán pereskedik a Médiatanáccsal, amiért ezt nem teheti.  (Az NMHH Médiatanács szerint ellentmondás volt a pályázatában műsorrendjével kapcsolatban, és nem felel meg a törvényi elvárásoknak, hogy a Klubrádió saját tőkéje évek óta negatív, de a Klubrádió vitatja, hogy ezek miatt ki kellett volna zárni a pályázatból.) Az NMHH a Media1 érdeklődésére ezzel kapcsolatban közölte, hogy abban az esetben, ha a a Klubrádiónak adna igazat a bíróság, akkor a Spirit FM műsorszolgáltatási jogosultsága a vele kötött hatósági szerződésben lévő bontófeltétel alapján már előbb is megszűnik a 92,9-en, mint az ideiglenes engedélye.

Még több hír található a Media1-en!

Szóljon hozzá!