fbpx
Hajdú Péter, a Life TV és az Ozone TV csatornákat működtető Media Vivantis Zrt. vezérigazgatója

Vizsgálatot indít Hajdú Péter, Berki Krisztián és LL Junior videója miatt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal a Media1 által megtalált azon videók miatt indít vizsgálatot, amelyekben Hajdú Péter, Berki Krisztián és LL Junior egy sportfogadási oldalt reklámozott. Hajdú 100 százalékosnak, azaz kockázatmentes láttatta tippjeit, amit aki megfogadott, elveszítette a teljes pénzét.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint a napokban a Media1 videókkal is illusztrálva megmutatta, a nemrég nagy összegű áfacsalásért elítélt, ám a történteket meglehetősen enyhén, mindössze felfüggesztett börtönbüntetéssel megúszó Hajdú Péter televíziós műsorvezető, a Life TV és az Ozone TV csatornákat működtető Media Vivantis Zrt. (Mészáros Lőrinc válófélben lévő feleségének médiacégének) vezérigazgatója a hétvégén az egyik sportfogadási oldal szolgáltatását úgy népszerűsítette egy videóban, hogy azt mondta, van egy 100 százalékos tippje a nézőinek, és még Hajdu40 kuponkódot is biztosított számukra, hogy így buzdítsa a szerencsejátékban való részvételre a videói nézőit.

Aki megfogadta Hajdú tutinak kikiáltott tippjeit, pénzt veszített, ugyanis a 100 százalékos tipp egyáltalán nem jött be.

Nem csak Hajdú tippjei hoztak 100 százalékos bukót

Pórul jártak azok is, akik Berki Krisztián, a Life TV műsorvezetőjének (volt budapesti főpolgármester-jelöltnek) a hasonló tippjét fogadták meg. Azok is ráfáztak, akik az LL Junior nevű rapper azonos tartalmú sportfogadási ötletét követték, amihez szintén voltak kuponkódok.

Több szempontból is különös

Hajdú esetében egyébként a videón nem jelölték, hogy reklámról van szó, így felvetődik a bujtatott reklámozás gyanúja is.

Reklámszakértők szerint több szempontból is aggályosak lehetnek a videók, hiszen például miközben a szerencsejátékot népszerűsítették, nem minden videó esetében jelölték meg, hogy hirdetésről van szó, Hajdú Péter emellett hamisan kockázatmentesnek igyekezett bemutatni a közel sem kockázatmentes sportfogadást, illetve igyekezett magát jól értesültnek láttatni). A Media1 még a témával kapcsolatos első cikkének elkészítésekor kérdéssel fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, hogy a videókat reklámjogi szempontból megfelelőnek találják-e, illetve megérdeklődtük azt is, érkezett-e már be panasz az ügyben és tervezi-e hatóság, hogy fellép a reklámozott oldallal, illetve a videóban szereplő ismert személyiségekkel, „influenszerekkel” szemben.

A GVH sajtóosztálya szerda este válaszolt kérdéseinkre. Ebben azt írják:

Elvi állásfoglalást konkrét kereskedelmi gyakorlatok jogszerűségéről vagy jogszerűtlenségéről nem adhat a GVH megkeresésünkre, mivel az ügyeket csak versenyfelügyeleti eljárás keretében, a körülmények teljes feltárása után lehetséges megítélni. Megírták továbbá, hogy a GVH-hoz nem érkezett jelzés a cikkben említettekkel kapcsolatban, de kérdéseinket a GVH panaszként kezeli, a versenyhatóság tehát vizsgálatot indít a Media1 cikkében bemutatottak alapján.

A Media1 természetesen később még visszatér a kérdésre, amennyiben a GVH érdemi határozatot hoz a videók kapcsán.

Lapunk kérdést küldött a Szerencsejáték Felügyelet sajtóosztályának is, mivel az ügy nem csak GVH-s (reklámjogi) szempontból lehet érdekes, hiszen a reklámozott termék szerencsejáték, és a szerencsejáték népszerűsítésének az átlagos reklámozási gyakorlatnál is szigorúbb követelményei vannak Magyarországon. (Frissítés 2021.01.29. A Szerencsejáték Felügyelet kérdésünkre közölte, vizsgálatot indít a cikkünkben ismertetett videók kapcsán.)

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en! Iratkozzon fel Facebook-oldalunkra, hírlevelünkre és RSS-csatornánkra!

Borító: Hajdú Péter / Facebook
Szóljon hozzá!