fbpx
A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten

Sunnyog a TV2 az állami reklámbevételei kapcsán

Mellébeszélős választ adott a Mészáros Lőrinc közeli TV2 Média Csoport a Media1.hu érdeklődésére, mennyi állami reklámbevételük volt 2020-ban. Pedig lapunk érdeklődésére piactársuk, az RTL közel sem volt ilyen szégyellős és elárulta a hozzá befutó állami bevételek pontos mértékét.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A főműsoridős nézettség tekintetében továbbra is piacvezető RTL Magyarország néhány napja a Media1 érdeklődésére elárulta, hogy az RTL Klubot is működtető vállalat 2020 során összesen nettó 2.495.600.000 Ft, azaz közel két és fél milliárd forint állami reklámbevételre tett szert. Ez mintegy 29 százalékos növekedést jelentett a megelőző évhez képest, amikor az állami reklámköltés mértéke még mintegy 2 milliárd forint volt az RTL esetében. Érdeklődésünkre még azt is elárulták, hogy az államhoz köthető bevételek mintegy 75 százaléka, 1,863 milliárd forint úgynevezett TCR, azaz társadalmi célú reklám volt.

A Media1 ennek kapcsán megkereste a TV2 Média Csoport PR osztályát is, mondják el ők is, mekkora volt 2020-ban az állami reklámbevételük. Ám a Media1-hez azóta eljuttatott válasz e-mailjükben a TV2 lényegében megtagadta az érdemi válaszadást. Levelükben annyit írnak, hogy „törvényi kötelezettségein túl” csak a szakmai szervezeteknek szolgáltatnak adatokat és azok saját hatáskörben publikálhatják azokat. Magyarán a Mészáros Lőrinc felcsúti gázszerelőből lett világhírű milliárdos közelébe került médiavállalat nem kívánja egyelőre megmondani, mekkora állami pénz került hozzájuk tavaly. Holott az információszabadságról szóló törvény alapján bármely állampolgár érdeklődésére felvilágosítást kellene adni, hiszen közpénzek elköltéséről van szó.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények stúdiójában
Gönczi Gábor és Marsi Anikó a TV2 Tények stúdiójában Fotó: TV2 sajtószoba

A TV2 a válaszát az érdemi adatok, az államtól származó összeg mértékének megküldése helyett inkább némi önfényezésre használta fel. Azt írják, hogy a TV2 Csoport megkerülhetetlen szereplője a tévés piacnak, hiszen 2020-ban a főcsatorna és a teljes portfólió is mindhárom kiemelt korcsoportban (18-49, 18-59, teljes lakosság) piacvezető volt – azt azonban már csak becsillagozva, néhány sorral lejjebb, külön tették hozzá, hogy ez a teljes napos adatokra érvényes. Mint arról korábban beszámoltunk, a főműsoridőben – amikor a legjellemzőbb a tévénézés – az RTL volt a piacvezető a Nielsen Közönségmérés adatai alapján, míg a főműsoridőn kívüli időszakokban, amikor a legtöbben a munkájukkal foglalatoskodnak, ezért jóval kevesebben vannak a képernyők előtt, a TV2 vezetett. A legnézettebb műsorok toplistáján is leginkább RTL-es műsorok szerepeltek 2020-ban.

Update 2021.01.22.
A Media1 mostanra kiderítette, miért titkolózhatott a TV2. A médiavállalat ugyanis listaáras számítás szerint bőven 20 milliárd forintot meghaladó összeget kaphatott az államtól 2020-ben, erről egy újabb cikkben számoltunk be.

Borító: A TV2 székházának homlokzata a Róna utcában Budapesten. Fotó: Media1

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!