fbpx
Az RTL Híradó Szellő István és Erős Antónia műsorvezetésével

Olyanért is megbüntette az RTL Híradót a Médiatanács, amit a Fővárosi Törvényszék szerint nem követett el a hírműsor

A Médiatanács a Fővárosi Törvényszék ítélete miatt e heti ülésén kénytelen volt mérsékelni a kereskedelmi csatorna hírműsorára egy évvel ezelőtt kiszabott bírságot.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti üléséről kiadott hivatalos összefoglaló szövege szerint a testület e heti ülésén 250 ezer forint „bírságot rótt ki” az RTL Klub szolgáltatójára, azaz az RTL Magyarországra.

Valójában azonban nem egy új bírságról van szó, hanem egy megismételt eljárásról. Az ügy előzménye, hogy egy évvel ezelőtt, 2020 januárjában az RTL Híradó – Esti kiadás című műsorában egy halálos baleset ismertetésekor a Médiatanács szerint a törvény által tiltott, a „nyugalom megzavarására alkalmas” képet tett közzé anélkül, hogy erre felhívta volna a nézők figyelmét.

Az NMHH közleményéből kiderül, hogy az új eljárás lefolytatására azért volt szükség, mert a korábbi döntés bírósági felülvizsgálatakor a Fővárosi Törvényszék – az eredeti médiatanácsi határozathoz képest – megállapította, hogy a két műsorrészben valójában csak az egyik esetben valósított meg jogsértést a csatorna. Magyarán a Médiatanács hibázott a bírságoláskor.

Felfüggesztették a 92,9 MHz-es pályázatot

Az NMHH egyébként közleményben erősítette meg a Media1 keddi értesülését, mely szerint a Médiatanács felfüggesztette a Budapest 92,9 MHz közösségi rádiós frekvencia pályázatát.

A közlemény szerint a Közösségi Rádiózásért Egyesület mellett az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. is közigazgatási pert indított a Médiatanács ellen, amiért a testület kizárta a pályázókat. A testület e jogorvoslatok miatt határozott a pályázati eljárásának szüneteltetéséről.

Azt írják, hogy a felfüggesztésre a médiatörvény kötelezi a grémiumot.

Büntetés a Rádió Szentendrének

A Rádió Szentendre szolgáltatójára is bírságot szabott ki a testület. A büntetés 20 ezer forint.

Az indok az, hogy szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, hírt, közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő és a rádió célcsoportja számára szóló műsort és több zenét sugárzott, valamint a közszolgálati műsorokkal kapcsolatban a törvénynek sem tett eleget.

Nem követett el jogsértést a TV2

A Médiatanács közölte, hogy nem indít eljárást annak az állampolgári bejelentésnek a vizsgálata alapján, amely egy novemberi TV2-s matinéműsor után sugárzott sorozatelőzetes erőszakos tartalmát kifogásolta.

A testület megállapította, hogy A bosszú csapdájában műsorelőzetesében – melyet nem kell korhatári kategóriába sorolni – a bemutatott jelenetek nem tartalmaztak gyerekek számára káros elemet.

A Kossuth Rádió Rádiókabaréját is rendben találták

A testület döntött arról, hogy szintén nem indokolt eljárás indítása a Kossuth Rádió Rádiókabaréjának novemberi adását kifogásoló bejelentés kapcsán – sem a korhatár-besorolás, sem a gyűlöletkeltés vagy a kirekesztés szempontjait tekintve.

A tanács megállapította, hogy az időnként kétértelmű szövegek másodlagos jelentését a gyerekek nem tudták dekódolni, és a műsorban nem szerepeltek trágár kifejezések és közvetlen szexuális utalások sem. Az elhangzottak továbbá nem voltak alkalmasak mások ellenséges indulatainak, gyűlöletének felkeltésére vagy valamely kisebbséggel szembeni kirekesztésre.

A Médiatanács ülésének jegyzőkönyvét csak később hozzák nyilvánosságra az NMHH Médiatanács weboldalán, ezért nem zárható ki, hogy további olyan fontos döntések is születtek, amelyeket az NMHH kommunikációs osztályának közleménye nem említett.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: Az RTL Híradó Szellő István és Erős Antónia műsorvezetésével korábban.  Fotó: RTL sajtószoba / Media1-archív
Szóljon hozzá!