fbpx
Kárász Róbert

Kárász Róbert a 444-et és a 24.hu-t bírálja a műsorvezető alapítványának juttatott közpénzekről szóló cikkek kapcsán

A műsorvezető azt írja, folytatja munkáját a róla megjelentek után is, és szerinte valójában nem ő hibázott, hanem a 444.hu és a 24.hu, melyek véleménye szerint nem korrektek vele szemben. Korábban éppen Kárászt nevezte etikátlannak és szakmaiatlannak a cikkek tartalma alapján a Mérték Médiaelemző Műhely.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Két nyilvános Facebook-bejegyzésben is visszatért hivatalos oldalán Kárász Róbert a róla a minap megjelent 444-es cikkre, amely azzal foglalkozott, hogy a műsorvezető még 2019-ben az ATV reggeli műsorában műsorvezetőként úgy vette védelmébe a kormány egészségpolitikáját az azt kritizáló Kunetz Zsombor egészségügyi szakértővel szemben, hogy Kárász alapítványa egy hivatalos, bíróságon is fellelhető dokumentum szerint épp akkoriban kapott 3 millió forintot egy rendezvény költségeire az egészségügyért is felelős Emberi Erőforrások Minisztériumától (EMMI). Az erről szóló cikk kapcsán Kárászt szerdán a Polyák Gábor és Urbán Ágnes vezette Mérték Médiaelemző Műhely etikátlannak és szakmaiatlannak nevezte.

Kárász még tegnap közölt Facebook-posztjában azt írja:

„Szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy munkámat továbbra is úgy folytatom, hogy ha a stúdióban valaki valamit állít – akár a kormány munkájával kapcsolatosan – akkor én ellenpéldaként meg fogom említeni a kormány álláspontját. Bocsánat, de én ezt így tanultam. Ennyi.”

A műsorvezető néhány órával ezelőtt ma is visszatért az ügyre.

Ebben a bejegyzésében Kárász visszatámad az alapítványával tavaly és idén foglalkozó médiumokra: azt írja, hogy hazugság, hogy honoráriumot kap az EMMI-től , ez ügyben hazugsággal vádolja a 24.hu-t (valójában a lap csak azt állította, hogy Kárász alapítványa kapott pénzt), valamint felidézte, hogy korábban büntetőfeljelentést is tett már a 24.hu újságírójával, Nagy Gergely Miklóssal szemben, és a büntetőeljárás azóta is zajlik, valamint polgári peres eljárást is indított.

Az ATV-s műsorvezető úgy véli, hogy a 24.hu „továbbra sem” korrekt vele, és a 444 a minapi cikkével becsatlakozott a nem korrekt médiumok sorába. Kárász bejegyzésében nem tagadta, hogy a 444 újságírója megkereste őt mint érintettet, hogy megszólalását idézze írásában, de Kárász úgy véli, hogy a 444 ennek ellenére is hibázott, méghozzá azért, mert a 24.hu tavalyi, Kárász szerint problémásnak tekinthető, jogi eljárásban érintett írásának információira is hivatkozott.

Kárász ezután többes számot használva azt állította, hogy „a civil szervezetei minden esetben törvényesen és jogszerűen számoltak el minden egyes támogatás után.”

(A 444 cikkében egyébként új elemként elsősorban nem az elszámolásokat feszegette, hanem azt, hogy úgy interjúzott egy témában, hogy az alapítványa pénzt kapott attól a minisztériumtól, amelynek a tevékenységét védelmébe vette.)

Kárász a 444-nek a megjelent cikkben korábban azt mondta, hogy azért nem látja aggályosnak az általa készített ATV-s interjú körülményeit, mert csak annyit tett, hogy a jelen nem lévő felet képviselte opponensként, a pénzről pedig azt mondta, hogy az alapítványa által szervezett Ezer Lámpás Éjszakája rendezvénysorozat költségeire kapta.

Kárász még tavaly májusban jelentette be, hogy feljelenti Nagy Gergely Miklóst, a 24.hu újságíróját, amikor megjelent arról szóló cikke, hogy milyen jelentős közpénzeket kapott a Matolcsy György vezette MNB-től a Kárász-féle ELÉ. Nagy Gergely Miklós a Media1-nek így reagált a műsorvezető által ellene tett büntetőfeljelentésre:

„Valójában Kárász Róbertnek nem velem, hanem a tényekkel van vitája. Az MNB által kiadott dokumentumból fehéren-feketén látszik, hogy alapítványa saját cégét bízta meg közpénzből. Ezért engem nyugodtan beperelhet, de ez tény, mi ezt hoztuk nyilvánosságra. Azt pedig ki-ki döntse el, hogy erről az eljárásról mit gondol, mit gondolna ha egy kormánypárti/ellenzéki politikus tenné ugyanezt. Én ezt nem minősítem, ahogy Kárász egyéb tevékenységét sem kívánom kommentálni. Az is tény volt, hogy évekkel ezelőtt olyan fiatalok képét jelenítették meg eltűntként a tejes dobozokon, akik nem tűntek el. Hiba volt ezt megírnom? Aligha. Az pedig csúsztatás, hogy más alapítvánnyal nem foglalkozom, hadd emlékeztessem a kollégát néhány másik, az előző munkahelyemen megjelent írásomra:

https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/kozpenz-es-radir-109047
https://magyarnarancs.hu/belpol/hirosok-es-gazdagok-111364
https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/es-betyarbol-lon-kiskiraly-106531

Update:

A Media1 megkérdezte az ATV-t, mit gondolnak a Kárász Róbertnek juttatott közpénzmilliókról, de nem kívánták kommentálni a 444 hírét.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!