fbpx
Bayer Zsolt, a HírTV műsorvezetője, a Bádog blog bloggere

Íme a HírTV és a Pesti TV 2020-as nézettségi adatai

A Media1 megszerezte a Nielsen Közönségmérés által mért 2020-as nézettségi adatokat, amiből kiderül, mekkora közönségtábort tud elérni a kormánypárti kötődésű, Mészáros Lőrinccel szorosan összefüggésbe hozható Pesti TV és mekkora a szintén kormánypárti kötődésű, kesmás HírTV nézettsége. Az adatok alapján úgy tűnik, a HírTV-t sem igazán sokan választották idén, de a csatornát a UPC Directnél hamarosan felváltó Pesti TV a Hír Televíziónál is jóval kevesebbeket érdekel egyelőre.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Nagy érdeklődést váltott ki a napokban, amikor a UPC Direct (UPC DTH) műholdas tévészolgáltatás üzemeltetője (mely független a Vodafone Magyarország által felvásárolt egykori UPC Magyarország kábelszolgáltatástól!) bejelentette, hogy kikerül a HírTV a UPC Direct jelentősen megújuló műholdas programkínálatából. A 2019 óta a Vivendi-csoport érdekeltségében lévő, luxemburgi központtal működő műholdas cég egy másik kormánypárti csatornával, a Huth Gergely, a PestiSrácok nevű kormányközeli internetes oldal főszerkesztőjének nevével, valamint az Index.hu-t tulajdonló Indamedia 50 százalékát is megszerző Vaszily Miklós kormánypárti médiavállalkozó és Mészáros Lőrinc felcsúti nagyvállalkozó nevével is fémjelezhető Pesti TV-vel pótolja a kormányközeli KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) tévécsatornáját.

A UPC DTH azt közölte, hogy azért fogadta el a HírTV Zrt. által kezdeményezett felmondást, mivel egyre kevésbé népszerű a Hír Televízió. A Media1 e hivatkozás miatt nézett utána, mekkora közönségtáborral rendelkezik manapság a HírTV és mekkorával az idén ősszel indult Pesti TV.

Huth Gergely és a Pesti TV stábjának néhány tagja
Huth Gergely és a Pesti TV stábjának néhány tagja. Fotó: YouTube

Nézettségi adatokat szerezni nem egyszerű manapság, a HírTV és a Pesti TV ugyanis nem publikálja azokat. Ráadásul amikor kérdéseket küldtünk a HírTV-nek, hogy mit gondolnak a UPC Direct közleményében leírtakról, vagyis igaz-e, hogy ők mondtak fel a műsorát terjesztő UPC DTH-nak, illetve érdeklődtünk, tervezik-e, hogy más terjesztőcégekkel is felbontják a szerződésüket, valamint a nézettségükre vonatkozó adatokat próbáltunk kérni, nem reagáltak írásos megkeresésünkre.

Válasz hiányában végül azonban más forrásból tudtunk a HírTV-vel és a Pesti TV-vel kapcsolatban friss nielsenes nézettségi adatokat szerezni. Mielőtt elmélyednénk a részletes adatokban, elöljáróban annyit, hogy nagyjából az derült ki, hogy

a HírTV nézettsége valóban nem túl magas más országos televíziókhoz képest, de a Hír Tv-t hamarosan a UPC Directnél felváltó Pesti TV nézettsége annak is a töredéke, méghozzá olyan alacsony, hogy a Pesti TV létjogosultsága sem tűnik bizonyítottnak. A Pesti TV közönségaránya épp hogy meghaladja a nulla százalékot, bármilyen korosztályban és bármilyen idősávban is nézzük.

A HírTV nézettségi adatai egész napot tekintve három korcsoportban

A Media1 által megszerzett nézettségi adatok szerint a HírTV 2020. január 1. és 2020. december 29. között, a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban átlagosan 0,39 százalékos közönségaránnyal (SHR%) rendelkezett egész napos adatokat nézve, átlagos elérése (reach) a vizsgált korcsoportban mindössze 139.302 fő volt.

A teljes lakosságban (4+) 784.471 fős átlagos reachet és 1,16 százalékos közönségarányt tudtak elérni egész napot tekintve ebben a korcsoportban.

A szavazókorúak (18+) esetében 1,25 százalékos közönségarányuk, 768.102 fős reachük volt.

Bencsik András, a Demokrata főszerkesztője a HírTV vendégeként
Bencsik András, a Demokrata főszerkesztője a HírTV vendégeként

A HírTV nézettsége főműsoridőben

Az esti főműsoridőben átlagosan 1,17 százalékos közönségarányt (SHR%) ért el a teljes lakosságban (4+) a HírTV  2020 januárja és 2020. decembere között, átlagos elérése (reach) 420.822 fő volt a Nielsen Közönségmérés Kft. mérése szerint.

A kereskedelmileg kiemelten fontos korcsoportban, a 18 és 49 év közöttiek között ugyanezen sávban, azaz főműsoridőben a Hír Televízió mindössze 0,45 százalékos közönségarányt (SHR%) és mindössze 72.769 nézőt tudott elérni (RCH) átlagosan. Ha a szavazókorúakat, azaz a 18+ korcsoportot vizsgáljuk, a Nielsen Közönségmérés mérése szerint 1,27 százalékos közönségarányt és 413.660 főt tudtak elérni az adott műsorsávban átlagosan.

A Pesti TV nézettsége egyelőre meg sem közelíti a HírTV nézettségét

A Pesti TV első nézettségi adata szeptemberből származik, hiszen ekkor kezdték meg a sugárzást. A Pesti TV szeptemberben a kereskedelmileg kiemelten fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban 0,04 százalékos közönségaránnyal rendelkezett egész napos adatokat tekintve, átlagos reachük még a 20 ezret sem érte el ekkor: egészen pontosan 18.936 fő nézett bele a műsorba.

Elérésük azóta valamelyest emelkedett: idén decemberben 37.934 nézőhöz jutottak el (reach), közönségarányuk pedig 0,05 százalék volt egész napos nézettséget tekintve.

A Pesti TV főműsoridőben sem tud sokkal jobb eredményeket elérni. A szeptemberi induláskor a kereskedelmileg kiemelt 18-49-ben az elérésük (reach) 11.131 volt átlagosan és 0,06 százalékos közönségarányuk. Novemberre a reachük megnőtt 13.959-re nőtt A közönségarányuk novemberben 0,05 százalék volt.

(Cikkünkben főműsoridőként az iparágban leginkább elfogadott 19:00 és 22:59 közötti idősávot értjük.)

Összefoglalva az adatokat az látszik, hogy az amúgy is alacsony nézettségű HírTV-t most egy olyan kezdő tévécsatorna váltja, mely egyelőre rendkívül alacsony nézettséggel futott.

Veszteséges a HírTV Zrt.

Az Opten céginformációs szolgáltatás alapján egyébként a HírTV 2019-ben 3,5 milliárd forint nettó árbevétel mellett sem tudott nyereséget felmutatni.

A HírTV 45,5 millió forint mínusszal zárta az évet. Hogy a cég pénzügyileg nem áll jól, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy kormánypárti hátszelük, az állami hirdetések ellenére 2015 óta nem képesek nyereséget elérni. 2018-ban például közel egy milliárd forint veszteségük volt, 2017-ben 1,4 milliárd forint volt a mínuszuk.

A HírTV székháza az Angol utcában Budapesten.
A HírTV székháza az Angol utcában Budapesten.. Fotó: Ladányi András, Media1

Mivel a Pesti TV idén kezdte meg működését, esetükben még nem tudunk pénzügyi adatokkal szolgálni.

Reagált Huth Gergely, a Pesti Tv programigazgatója

Huth Gergely, a Pesti TV programigazgató-főszerkesztője reagált cikkünkre. Lapunknak írt reakciójában azt írja:

szerinte elhamarkodott egy alig három hónapja elindult csatorna nézettségi adataiból messzemenő következtetéseket levonni. Úgy véli, idő kell, amíg a potenciális közönség rátalál az új kínálatra, a politikai blokkokon túlmutató, szórakoztató és late night show-jellegű műsorokra. Szerinte sokat torzíthat a Nielsen Közönségmérés adatain, hogy az ország egyik legnagyobb szolgáltatójával, a Digivel még nem sikerült megállapodni, a Nielsen ugyanis nem közöl adatokat arról, hogy a számtalan kisebb szolgáltatót felvásároló Digi milyen arányban van jelen a néhány ezer fős mintacsoportjukban.

Huth Gergely hozzátette:

„Nagy előrelépés, hogy a Telekom és a Vodafone és a MindigTV mellett most a UPC Directre is kikerül az adás és ne felejtsék el azt sem, hogy számunkra ugyanolyan fontos a műsoraink internetes nézettsége. Ez a weboldalunk esetében szépen alakul, reményeink szerint a reklámpiacon is egyre értékelhetőbb módon. A Facebookon simán elérnek (jórészt organikusan) sok tízezer, olykor több százezer nézőt az egyes videóink, miközben a Pesti TV műsorvezetőinek saját, elég népszerű Youtube-csatornái is vannak. Sokat várunk a reményeink szerint az év elején induló promóciós kampányunktól is. Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a Pesti TV csak néhány műsor esetében jelenthet némi konkurenciát a Hír TV-nek, hiszen egy egészen más arculatú, hangvételű adóról van szó, ami a Hír TV-nél jóval szerényebb keretek között, egyetlen stúdióban és néhány mozgó stábbal működik, bár nagyon profi eszközökkel és háttércsapattal. Ezért szerintem hibás ötlet a két adót rivális csatornaként összemérni. Mi – és ez a PestiSrácok.hu-ra is vonatkozik – továbbra is jó együttműködésre törekszünk a konzervatív-patrióta szerkesztőségekkel, ahogy ezt tettük létezésünk óta mindvégig.”

Hogyan mérik a nézettséget?

A Nielsen közönségmérésének lényege az elektronikus mérőműszerek alkalmazása. Ezeket a műszereket a panelben résztvevő, véletlenszerűen kiválasztott háztartásokba helyezik ki, oly módon, hogy a panelben résztvevők összetétele különböző demográfiai és egyéb mutatók alapján (kor, nem, jövedelem stb.) reprezentálja a teljes magyar lakosság összetételét. A People meter műszerek segítségével mérni tudják a tévénézési szokásokat, a berendezés ugyanis (a felhasználó beleegyezésével) rögzíti, hogy ki mikor és mit nézett.

tévé, távkapcsoló, tv
Tévé-távkapcsolók fotó: Unsplash.com

A set-top-boxokhoz hasonló eszközökből származó adatok valós időben bekerülnek a Nielsen központi számítógépes rendszerébe, és ez teszi lehetővé, hogy azután a médiavállalatok megkaphassák a csatornáikra, illetve a piacukra vonatkozó adatokat. Az adatokból az is kiderül, hogy az egyes reklámszpotokat mennyien látták, és ez képezi a reklámozókkal való elszámolások alapját.

A HírTV és a Pesti TV nézettsége részletesen ide kattintva érhető el.

A UPC Direct megújuló csatornakínálatáról, az érkező és megszűnő új csatornákról ITT olvashat részletesen!

További híreket, cikkek talál a Media1.hu-n! Kövessen bennünket a Facebookon, Twitteren, hírlevelünkre történő regisztrációval és RSS segítségével!

Borító: Bayer Zsolt, a HírTV műsorvezetője. Fotó: adáskép
Szóljon hozzá!