Boros Bánk Levente, a Médiapiac új tulajdonosa, vezetője, a Médianéző ügyvezetője korábban

Újabb összehangolt lejáratási kísérlet a Media1 ellen az Origón, a NER-közelből felvásárolt Médiapiacon és számos kormányközeli lapban

Erős manipulációkban bővelkedő írásban próbálja a Fidesz-közeli médiaholdinghoz tartozó Origo és a holding több más terméke, illetve Boros Bánk Levente, a Médiapiac nevű honlap és újság új tulajdonosa félrevezetni az olvasókat azt követően, hogy a Media1 a héten megírta, hogy a Médiapiacnál történt tulajdonosváltással összefüggésben szélnek eresztették az internetes lap eddigi teljes szerzőgárdáját, illetve személyi összefonódás alakult ki a KESMA és a Médiapiac című lap között, ugyanis ugyanaz az újságíró interjúzott a Magyar Nemzetben Boros Bánk Leventével, aki a mediapiac.com-nak is ír, így Boros Bánk Levente a főnöke vagy megrendelője.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

„Rám lehet lőni, de az újságíróimat hagyják békén – Boros Bánk Levente a Médiapiac elleni rágalmakról” címmel újabb – rövid időn belül most már a sokadik – Media1-et támadó és valótlanságokban bővelkedő írást közölt szombat este a Fővárosi Törvényszék hivatalos adatai szerint 2018-ban és 2019-ben is a legtöbb helyreigazításra kötelezett sajtótermék, az Origo. Talán a korábbi esetek ismerői számára említenünk sem kell, hogy az újabb lejárató jellegű cikket – ahogyan az lenni szokott a központi karaktergyilkossági kísérleteknél – pillanatokon belül azonos tartalommal átvette az Origo tulajdonosához, a mintegy félezer médiaterméket megszerző Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz, rövid nevén a KESMA-hoz, más szóval a kormányközeli médiagólemhez tartozó több más termék, köztük ezúttal a Veol, a Heol, a Szoljon.hu, a zaol.hu, és persze a NER tavaly indított saját hírkeresője, a hirvilag.hu is hozza. A cikk szöveghűen megjelent a témában erősen érintett mediapiac.com nevű oldalon is.

A mostani legújabb írás elkészítését a Nemzeti Együttműködés Rendszerét segítő médiahálózatnál arra a Bordács Bálintra bízták, aki nem sokkal azután kezdett az Origónál újságíróként, hogy mint kiderült, a Fidelitas politikusaként részt vett a Fidesz ifjúsági szervezetének elhíresült és jelentős botrányba fulladó füzesgyarmati disznóvágásos wellnesshétvégéjén, ahol politikustársai megverték, miután a jelenlévők kötekedni kezdtek egymással, és sörösüveges, több résztvevős és sérüléssel végző verekedés tört ki.

Na de hagyjuk is a szerzőt, nézzük is inkább sorra a legfőbb valótlanságokat és csúsztatásokat a politikusból lett médiamunkás országszerte szétszórt cikkében.

Tagadják, hogy kisöpörték a stábot a Boros Bánk Levente által felvásárolt mediapiac.com-tól, pedig a munkatársak szerda óta eltűntek

A Media1 a héten több forrásból ellenőrzött módon megírta és képernyőképpel is igazolta, hogy miután Boros Bánk Levente szerdán bejelentette a tavasz óta nyomtatásban szünetelő Médiapiac újság és a ( Digitális Közönségmérési Tanács/e.gemius adatai szerint szerdán kevesebb mint 1500 látogatót elérő és ezzel a médiával foglalkozó oldalak között piaci sereghajtók közé sorolható) mediapiac.com felvásárlását, eltűnt a lap eddigi összes szerzőjének neve az internetes oldal stáblistájából, az impresszumban már csak az új tulajdonos és kiadóvezető, Boros Bánk Levente szerepelt egyedüliként.

Márpedig a kormányközelbe került médiapiaci lap internetes oldalának az Internet Archive által készített képernyőképe szerint augusztusban még 4 fős szerzőgárda (Tóth Olivér, Szebegyinszki Szilvia, Hegyi Henriett és Bodnár Erika) neve szerepelt a stábban, plusz a volt tulajdonos-ügyvezető és egy lapmenedzser.

A Médiapiac.com szerkesztőségi névsora 2020.10.15-én
A Médiapiac.com szerkesztőségi névsora 2020.10.15-én: hiányoznak a szerzők

A nevek eltűnése egyáltalán nem véletlenül, tehát nem technikai hiba vagy más ok miatt történt. A laptól kényszertávozók között ugyanis volt, aki úgy fogalmazott,

a tulajdonosváltás azt jelentette, hogy szerkesztőségi értekezletre hívták az embereket, aztán „kisöpörték az egész szerkesztőséget”.

Ugyanaz az újságíró interjúzott a Médiapiac új tulajdonosával, aki a Médiapiacnak is ír

Boros Bánk Levente, a Médiapiac új tulajdonosa a tulajdonosváltást szerdán a kormánypárti Magyar Nemzetben jelentette be egy interjúban, amelyet egy bizonyos Kárpáti András készített, akiről azóta a Media1 bizonyítható módon kiderítette és megírta, hogy a Médiapiac.com szerzőinek elküldését követően ő írta a Médiapiac.com-ra a Karácsony Gergely főpolgármestert bíráló anyagot. Kárpáti egyébként a kesmás Magyar Nemzetben azóta is publikál: most pénteken is több anyagot írt a kormánypárti lapnak, vagyis kettős szerepbe került, és ami személyi összefonódást bizonyít a Magyar Nemzetet tulajdonló Mediaworks / KESMA és a mediapiac.com között. A mediapiac.com a tulajdonosváltás bejelentését követő napon egyébként épp a Magyar Nemzetet méltató és a 444-es Szily Lászlót támadó írást tett közzé.

Kérdeztük a Mediaworks Hungary Zrt.-től a sajtó számára megadott e-mail címen, tudnak-e Kárpáti kettős szerepéről, illetve miért nem tüntették fel a Magyar Nemzetben, hogy az interjú készítője az interjúvolt személlyel függőségi viszonyban áll, hiszen a nyáron szigorították meg épp az összeférhetetlenségi vizsgálatot, és a munkatársaknak még azt is be kell jelenteniük, ha egy rokon dolgozik egy másik médiapiaci szereplőnél. Sajnos azonban péntek óta nem reagáltak a kérdéseinkre.

Aztán eljött a szombat és az Origón megjelent az írás, mely már címében rágalomnak nevezte a sajtóban megjelenteket, és a cikk többször, már rögtön az elején azt állítja, hogy a Media1 hazugságokat közölt.

Úgy hazugozta le a távozásokról cikkező Media1-et Boros Bánk Levente, hogy valójában elismerte, hogy már nem dolgoznak együtt az eddigi stábbal

Kárpáti András neve és a különös személyi összefonódás elő sem kerül, vagyis azt eleve meg sem próbálták tagadni.

Érdemben azt sem cáfolja az Origo írása, hogy szélnek eresztették az online stáb eddigi tagjait: noha írásunkat hazugságnak nevezik, valójában pár sorral később mégiscsak elismerte Boros Bánk Levente, hogy a tulajdonosváltás azzal járt, hogy mennie kellett a lapjának eddigi munkatársainak.

Nem kirúgták őket, hanem „véget ért a munkájuk”

Az Origón megjelent szombati cikkben Boros Bánk Levente a Media1-et bírálva, a Médiapiaccal a fentiek szerint tehát személyi összefonódásban lévő KESMA-s internetes oldal felületét felhasználva azt állítja először, hogy nem igaz, hogy kirúgtak mindenkit a stábból, majd kijelentette, hogy még az előző tulajdonos jelentette be egy szerdai „szerkesztőségi találkozón”, hogy eladja az újságot és a portált, továbbá azt is, hogy a külsős újságíróknak „véget ér a munkája”.

Pár betűvel odébb egyébként ennek némiképp ellentmondva már azt állította Boros Bánk Levente az Origónak, hogy a Médiapiacnak nem volt szerkesztősége, hanem „alvállalkozói” minőségben foglalkoztatták az újságírókat. Ugyanakkor arra is utalt, hogy „lelépési” pénzt fognak fizetni a távozóknak, akik amúgy jól meg voltak fizetve.

Göbölyösné Mátrahegyi Anna: Nem mondtam fel a stábnak

Mostanáig Göbölyösné Mátrahegyi Anna volt a Médiapiac Kft. ügyvezetője és tulajdonosa. Ő az említett Győri Tiborhoz, Orbán Viktor bizalmasához tartozó Nézőpont csoport által felvásárolt és jelentős állami megbízásokkal rendelkező Observernél lett ügyvezető október 1-jétől, így jelenleg is függőségi viszonyban van a Nézőpont Csoporttal, tehát nem ment messzire.

Megkérdeztük tőle, igaz-e, hogy ő bocsátotta el a munkatársakat. Szűkszavú, de annál érdekesebb választ kaptunk, ugyanis azt írja, nem bocsátott el senkit. A volt tulajdonos azt írta: a Médiapiac üzleti modellje miatt sem ő, sem Boros Bánk Levente nem rúgott ki senkit a Médiapiactól, majd üzleti titokra hivatkozva a megértésünket kérte, amiért nem mondhat ennél többet.

Ezután visszakérdeztünk, hogy de hát Boros Bánk Levente azt nyilatkozta az Origónak, hogy a volt tulajdonos (azaz Göbölyösné Mátrahegyi Anna) volt, aki elküldte az embereket szerdán, Göbölyösné Mátrahegyi Anna közölte, hogy köti őt az üzleti titok, nem nyilatkozhat ennél többet, hogy akkor most mi is történt.

„Komolytalan munka a Media1-nél”

Az Origónak egyébként Boros Bánk Levente, az új tulajdonos azt is állította, a sajtó (és azon belül különösen a Media1) azért tette közzé a lapjánál történtekről szóló írásokat (ezt ő hazugságsorozatként emlegette), mert

„megijedtek. Féltik a monopolhelyzetüket, tartanak attól, hogy megjelenik egy olyan orgánum, amelyik a fősodrukból kikerülve önálló hangot tervez megütni.”

A mediapiac.com új tulajdonosa azt mondta, szerinte a Media1-nél úgymond „komolytalan munka folyik”, és egyúttal komolytalannak nevez engem, Szalay Dánielt, a Media1 tulajdonosát, illetve média-bulvár lapnak titulálta a legnagyobb elérésű hazai médiás oldalt, azaz lapunkat, melynek tartalmait egyébként sok más laphoz hasonlóan rendszeresen idézi, felhasználja az Origo, de például a HírTV is, és gyakran hivatkozza egyébként a mediapiac.com is.

Árulók és ballibek, akik díjat kaptak a bezárt Népszabadság szerkesztőségétől

Az Origo írásába még Hargitai Miklós, a legnagyobb múltú újságíró-szervezet, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) elnökének és a Népszava szerkesztőjének bírálata is belefért. Boros Bánk Levente kritikusan említette meg, hogy a bezárt Népszabadság kollektívája által megszavazott zsűri nemrég díjat adományozott Hargitainak és nekem, azaz Szalaynak. Boros Bánk Levente szerint az, hogy a 4 évvel ezelőtt megszűnt lap munkatársai díjjal ismerték el Hargitai és az én munkámat, valójában annak bizonyítéka, hogy baloldali narratíva érvényesül a médiával kapcsolatos történésekben.

Boros Bánk Levente egyébként nem most bírál először nyilvánosan. Már a Médiapiac felvásárlását megelőzően, mielőtt a Media1 bármit is írt volna az azóta bekövetkezett tulajdonosi változásokról, Boros a Facebook-oldalán nyilvánosan az évtizedekkel ezelőtt megszűnt Magyar Szocialista Munkáspárttal (MSZMP) próbálta összemosni a valójában csak a lap 2016-os bezárását követően megalapított díjat, amit az MSZMP-től független Népszabadság Egyesület, azaz a megszüntetett lap volt munkatársai hoztak létre, és amit én is átvehettem nemrég.

Boros Bánk bejegyzésében balliberálisnak és árulónak nevezi azokat, akik a díjat az elmúlt négy évben elfogadták, így a Media1 mellett a Szabad Pécs, a Magyar Hang, Urbán Ágnes és a Mérték Médiaelemző Műhely, valamint Hargitai Miklós, a MÚOSZ elnöke is megkapta az áruló és balliberális bélyeget a „mérvadó” és „független” Médiapiac című szaklap új tulajdonosától, aki szó szerint az alábbi szöveget tette közzé még október 9-én:

A díj eddigi nyertesei:
2017: Szabad Pécs
2018: Magyar Hang
2019: Urbán Ágnes és a Mérték Médiaelemző Műhely
2020: Hargitai Miklós, a MÚOSZ elnöke, a Népszava szerkesztője, és Szalay Dániel, a Média1 alapítója, szerkesztője
A tanulságok:
1) Senkinek sem szükséges listát vezetni, ők megteszik magukról.
2) Ha ezek után bármelyiküket balliberálisnak nevezzük vagy árulónak tekintjük, nem azért lesz, mert megítélték neki a kommunista párt, az MSZMP központi lapjának díját, hanem mert elfogadták azt. Kit-kit az érdemei szerint.

Ideje most már nekünk is nevén neveznünk mindent és mindenkit. 😎

Ezt érdemes tudni Boros Bánk Leventéről

Boros Bánk Levente, a Médiapiac új tulajdonosa politológus 1998-ban a Torgyán József nevével fémjelzett Független Kisgazdapárt (FKGP) képviselőjelöltje volt, de néhány éve már az Orbán-kormány honvédelmi miniszterének, Hende Csabának a kabinetfőnökeként tűnt fel: Facebook-oldalának fejlécében máig büszkén szerepelteti is a közös fotójukat azokból az időkből, ezzel a napnál is világosabbá téve, hogy szorosan köthető a Nemzeti Együttműködés Rendszeréhez.

Amit különben nem is különösebben tagad, de a vele készült múlt heti alákérdezős interjúban – amit a saját embere készített vele – jelezte, hogy azért nem csak jó tollú jobboldali újságírókkal fognak interjúzni, és akár általa balosnak megbélyegzett médiamunkásokkal is hajlandók lesznek szóba állni a tulajdonosváltás után is. Céljuk, hogy a lap mértékadó legyen, és azt mondta, személye ellenére a lap függetlensége nem vész el.

Boros Bánk Leventét egyébként mostanában a milliárdos nagyságrendű közpénzben részesedő (kormányzati megbízások és MTVA-szerződések) Győri Tibor (Orbán Viktor egyik bizalmi emberének) érdekeltségébe tartozó Nézőpont Csoporthoz tartozó, Médianéző Intézet igazgatójaként ismerhetjük, de korábban az Echo TV-ben, és a HírTV Troll című műsorának rendszeres szereplőjeként is láthatják azok, akik a KESMA tévécsatornájára kapcsolnak. (Nemrég egyébként Boros Bánk Levente által elkövetett jogsértés miatt marasztalta el Péterfalvi Attila a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke a Hír Televíziót az adatvédelmi törvény megsértésére hivatkozva.)

Boros Bánk Levente médiával foglalkozó Médianéző Intézete egyébként nemrég azzal hívta fel magára a figyelmet, amikor a szélsőjobboldali kurucinfó nevű oldalt baloldaliként emlegette, országos közröhej tárgyává téve ezzel az intézetet és magát Boros Bánk Leventét.

Bár én vagyok a Media1 tulajdonosa és a főszerkesztő, az Origo szerint én ezt rosszul tudom, és csak lehetőséget kaptam a Media1-től

Az Origo, illetve a már említett Bordács Bálint szombati cikke és az azt átvevő Médiapiac és a NER-es megyei lapok egyébként a Media1 korábbi többszöri és igen határozott cáfolatainak teljes elhallgatásával, valótlanul és mindenféle újságírói, sőt alapvető emberi normákat figyelmen kívül hagyva ismét úgy állítja be, hogy a Media1 hírportál mögött valójában nem is a portált elindító és működtető vállalkozás áll, vagyis annak ténylegesen nem is én, Szalay Dániel vagyok a tulajdonosa, én csak „lehetőséget kaptam a Media1 blogtól” (idézet Bordács és az Origo lejárató anyagából).

Most tekintsünk el attól, hogy az Origo és Bordács jobb esetben szakmai tudatlanságból összekeverte a blog kifejezést a hírportál szóval, rosszabb esetben merő rosszindulatból, lejáratási célból, kicsinyességből tette, inkább az az érdekes, hogy miközben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság sajtószerv nyilvántartásában a Media1 szerkesztőség működtetőjeként, valamint a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál a Media1 brand tulajdonosaként és az Internet Szolgáltatók Tanácsánál a media1.hu internetes végződés tulajdonosaként is regisztrált vállalkozásomnak 2001. júliusi, azaz több mint 19 évvel ezelőtti megalapítása óta változatlanul én, Szalay Dániel újságíró vagyok az ügyvezetője és tulajdonosa, az Origo szerint úgymond a 24.hu-t tulajdonló Central Médiacsoport többségi tulajdonosa, Varga Zoltán milliárdos üzletember áll a lapom mögött.

És még egy kis gyurcsányozással is megfűszerezték

Varga az a vállalkozó, akit a kormánysajtó az elmúlt hónapokban folyamatosan támadott már, és hol „vörösbáró” kifejezéssel, hol az útszéli „trükkös Zotyó” kifejezéssel illették, illetve a médiatulajdonos budapesti házához is kivonultak már, annak belső udvaráról is lesifotókat közöltek. A Fidelitastól érkező Bordács Vargát ezúttal most épp mint  „Gyurcsány-közeli milliárdost” említi.

A kormányzati üzeneteket szajkózó és közpénzekkel kitömött Origo az alapján próbálja Vargát a Media1 tulajdonosának feltüntetni, hogy  a Media1 alapító-főszerkesztője, vagyis magam korábban a 24.hu hírportál (vagy ahogy az Origo fogalmaz, „a 24.hu propagandalap”) munkatársa voltam.

Azt az Origo a cikkben teljes mértékben elhallgatja, hogy bár valóban dolgoztam a 24.hu hírportálnak (ez szerepel is a Media1-en a bemutatkozó szövegben és mindenütt máshol is elmondtam), csakhogy ez évekkel ezelőtt, egészen pontosan 2018 júliusában befejeződött, azaz több mint 2 évvel ezelőtt, saját kérésemre távoztam.

Egyébiránt ellentmond a logikának, hogy miért mondanék fel a 24.hu-nál, hogy azután a 24.hu tulajdonosát beengedjem a 2001 óta tulajdonolt és sikeresen működő saját vállalkozásomba és az általam létrehozott médiatermékbe, amivel épp függetlenedni kívántam az előző helytől is, ahol publikálhattam.

Ellentmond bárminemű logikának az is, hogy miért írta volna meg a Media1 elsőként például a Varga által tulajdonolt Central Médiacsoport szempontjából kínos ügyeket (például a cégnél tavasszal bevezetett megszorító intézkedést, azaz az átmeneti fizetéscsökkentést az Origo is tőlünk vette át később, mint ahogy a Médiapiac is), ha amúgy Varga állna tulajdonosként a Media1 mögött, miért írtunk volna meg számos, a Central szempontjából nem épp pozitív, mondhatni negatív fejleményt, például Varga Zoltán és Mészáros Kinga, a volt vezérigazgató szakításhoz vezető konfliktusát  és több más vezető távozását, de ellentmond a józan logikának az is, hogy miért nem a Central Médiacsoport értékesíti a Media1 hirdetési felületeit, ha állítólag Varga áll mögöttünk.

Az Origo cikkeit egyébként minden esetben, így most is úgy közli a Media1-ről, hogy a Media1-et és annak tulajdonosát még sohasem kérdezték meg, és nem számoltak be arról sem, hogy egyébként az Origót is tulajdonló KESMA-hoz tartozó több megyei lap – köztük olyanok, amelyek most újra lehoztak lejárató anyagot – a közelmúltban már több sajtópert is elvesztett első fokon, a bíróság ugyanis megállapította, hogy valótlanul állították, hogy Varga áll a Media1 mögött.

Médiás oldalak helyzete

Forrás Magyarország, DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), 2020-09-01 – 2020-09-30
Riport Domainek
Periódus 2020-09-01 – 2020-09-30
Lokációk Összes
Platform Teljes
Mutató Real users és Oldalletöltések havi összesítésben
Node Real users Oldalletöltések Látogatások Idő [s] (másodpercek)
media1.hu 709 107,00 1 571 512,00 1 165 701,00 151 330 698,00
kreativ.hu 115 623,00 274 893,00 190 700,00 27 926 222,00
mediapiac.com 45 694,00 86 116,00 71 594,00 9 684 603,00
mmonline.hu 42 106,00 70 281,00 55 443,00 6 188 962,00

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borító: Boros Bánk Levente, a Médiapiac új tulajdonosa, vezetője, a Médianéző ügyvezetője korábban.
Szóljon hozzá!