A KESMA alá került egyik sajtótermék, a Magyar Nemzet óriásplakátja

Kettős szerep: Eltitkolt személyi összefonódás a Magyar Nemzet és a Médiapiac újság között

A Médiapiac néhány nappal ezelőtti tulajdonosváltásáról a Magyar Nemzetben szerdán elsőként beszámoló és a kormánypárti napilapban Boros Bánk Leventével, a szaklap új tulajdonosával alákérdezős interjút készítő Kárpáti András csütörtökön már a „független” Médiapiac Online-nak is dolgozott, névtelenül. Ma egyébként újra a Magyar Nemzetben is jelent meg Kárpátitól írás, vagyis kettős szerepe van, a személyi összefonódást azonban nem verték nagy dobra az olvasók előtt.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint szerda este a Magyar Nemzetből kiderült, a – kormánynak és az MTVA-nak is dolgozó, közpénzeket is kapó – Nézőpont Csoporthoz tartozó Médianéző Intézet igazgatója, Boros Bánk Levente jobboldali politológus felvásárolta a Médiapiac című szaklapot és a mediapiac.com-ot. Boros Bánk Leventével a Magyar Nemzet rendszeres szerzője, Kárpáti András interjút is közölt, és a beszélgetés során a politikai elemző-médiatulajdonos a tulajdonosváltás kapcsán kijelentette, hogy mérvadó és független lesz az új lapja.

Boros Bánk Levente, a Médiapiac újság új tulajdonosa, a Médianéző igazgatója
Boros Bánk Levente, a Médiapiac újság új tulajdonosa, a Médianéző igazgatója

Boros Bánk Levente arra kérdésre, hogy továbbra is fognak-e beszélgetni baloldali médiamunkásokkal, azt mondta, igen, de a lap meg akarja mutatni hogy vannak jobboldali jó tollú médiamunkások is. Az interjút a Médiapiac új tulajdonosával Kárpáti András, a Magyar Nemzet újságírója készítette, majd az interjú kisvártatva megjelent a mediapiac.com főoldalán is kiemelten, betűhű átvételben.

Kárpáti András másnap már a Médiapiacnál kezdett, de azért ír a Magyar Nemzetnek is

Másnapra az is kiderült, hogy a Médiapiac eddigi teljes stábját elbocsátották a tulajdonosváltással összefüggésben, vagy ahogy az egyik elbocsátott személy fogalmazott: „azonnal kisöpörték”. A Médiapiac impresszuma kiürült, abban egyedüliként Boros Bánk Levente neve szerepel azóta is, a korábbi 4 fős szerzőgárda (Tóth Olivér, Szebegyinszki Szilvia, Hegyi Henriett és Bodnár Erika) neve eltűnt.

(Frissítés: Boros Bánk Levente egy szombati, az Origón megjelent interjúban azt nyilatkozta: ő nem rúgott ki senkit, és nem is volt szerkesztősége a lapnak, az oldal tartalmát alvállalkozók állították elő, és az eddigi szerzőkkel szerdán szerkesztőségi találkozón az előző tulajdonos közölte, hogy „véget ér a munkájuk”. Egyébként a Magyar Nemzetben épp szerdán jelent meg az interjú, amelyben Boros Bánk Levente bejelentette, hogy ő vált tulajdonossá. Megkérdeztük a volt tulajdonost, Göbölyösné Mátrahegyi Annát, ő bocsátotta-e el a munkatársakat, mire azt válaszolta, ő nem bocsátott el senkit: a Médiapiac üzleti modellje miatt sem ő, sem Boros Bánk Levente nem rúgott ki senkit a Médiapiactól, majd üzleti titokra hivatkozva a megértésünket kérte, amiért nem mondhat ennél többet.)

A Médiapiac.com szerkesztőségi névsora 2020.10.15-én
A Médiapiac.com szerkesztőségi névsora 2020.10.15-én

A Media1 azonban kiderítette, hogy Boros Bánk Levente, bár az impresszumban nem szerepelteti, máris megtalálta a megújuló lap első szerzőjét.

Méghozzá épp azt a Kárpáti Andrást, aki két nappal ezelőtt a Magyar Nemzet exkluzív információjaként leközölte, hogy Boros Bánk Levente (ezek szerint a Médiapiacnál a főnöke) felvásárolta a Médiapiacot és aki az interjút készítette.

Karácsony Gergelyt támadja a Magyar Nemzetben és most már a Médiapiacnál is

A Népszabadságot bezáró Mediaworks Hungary-hoz, azaz a Fidesz-közeli médiaholdinghoz tartozó Magyar Nemzet munkatársaként egyébként Kárpáti András rendszeresen támadja Karácsony Gergelyt, Budapest főpolgármesterét.

Karácsony bírálatára a Médiapiacnál is egyből lehetősége nyílt, ugyanis a Médiapiac tegnap este a budapesti sajtószabadsággal kapcsolatban közölt cikket arról, hogy a Főpolgármesteri Hivatal által tervezett koncepció, amellyel kapcsolatos aggodalmakról a Media1 is beszámolt korábban (vagyis az, hogy a fővárosi közterületeken megjelenő ingyenes napilapokban 4 oldalnyi terjedelmet biztosítani kellene a városháza számára) milyen sajtószabadságbeli gondokat okozhat. (A koncepciót Horváth Csaba MSZP-s és Gy. Németh Erzsébet DK-s főpolgármester-helyettesek terjesztették be.)

Kárpáti Andrásnak egyébként ma, pénteken a Magyar Nemzetben jelent meg cikke Deutsch Tamás: Csapdahelyzetbe kerültek Jourováék, de ő írta a szintén ma megjelent Káoszba süllyedhet a 3-as metró felújítása című anyagot is. Vagyis úgy tűnik, Kárpáti egyszerre képes cikkel ellátni a Médiapiac című lapot és a Médiapiac által, „mérvadó” lapként a jövőben bizonyára sokat és alaposan elemzett Fidesz-közeli médiahálózat lapját, a Magyar Nemzetet is.

Pozitív cikk a Magyar Nemzetről a Médiapiac online-on

További érdekesség, hogy a Médiapiac tegnap, csütörtökön a Magyar Nemzetet, azaz Kárpáti András másik megbízóját pozitív színben feltüntető írást is közzétett, támadva az ügyben érintett 444-et és Szily Lászlót. A Médiapiac azt oknyomozta ki, hogy Szily elnézést kért a Magyar Nemzet egyik munkatársától, mert a cikkében volt egy pontatlanság.

Nem összeférhetetlen?

A Magyar Nemzetet kiadó Mediaworks és a Médiapiac Kft. közötti személyi összefonódás egyébként azért is érdekes, mert a Mediaworks új vezetősége idén nyáron körlevélben szólította fel a vállalatcsoport munkatársait arra, hogy minden máshol végzett munkájukról haladéktalanul értesítsék a cégvezetést, azaz vállalati szinten tudatták, komolyan veszik az összeférhetetlenségeket. Még a hozzátartozók egyéb munkáiról is be kellett számolniuk a dolgozóknak. A körlevélben azt írták: összeférhetetlenséget eredményeznek és összeférhetetlenségi vizsgálatot igényel egy Mediaworks dolgozó vagy hozzátartozójának részvétele olyan vállalkozás tevékenységében, amely a Mediaworks versenytársa, vagy a Mediaworks tevékenységi területén (azaz a médiapiacon), vagy ahhoz kapcsolódó egyéb területen működik.

Azt, hogy Kárpáti kettős szerepéről tudtak-e a Mediaworksnél, egyelőre nem tudjuk (megkérdezzük), azt viszont igen, hogy az olvasók tudtára nem adták a Médiapiac új tulajdonosával közölt interjú publikálásakor, hogy munkatársuk a meginterjúvolt lappal is munkakapcsolatban áll, ahogy a Médiapiac oldalán sem tüntették fel, hogy a méltatott Magyar Nemzettel személyi összefonódásban állnak.

Összeférhetetlenségi vizsgálatot indított dolgozóinál a Mediaworks | Media1

Akár hozzátartozóik miatt is vizsgálat indulhat a munkavállalók ellen.

Borító: A KESMA alá került egyik sajtótermék, a Magyar Nemzet óriásplakátja korábban. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!