Az Index és az Indamedia a Budasquare irodaházban található irodájának homlokzata

Az Index körüli botrányban sokat szidott Indamedia egyik lapja is sok sikert kívánt a Telex csapatának

A fele részben Vaszily Miklós tulajdonában lévő Indamediához tartozó napi.hu azt írta, szeretné, ha a médiapiac új szereplője sikeressé, sőt meghatározóvá válna. Az Index viszont, burkoltan ugyan, de odaszúrt egyet a Telexnek az induláskor.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Sok más lap mellett az Indamediához tartozó napi.hu is beszámolt arról, hogy elindult ma a Telex elnevezésű új hírportál, amelyhez csatlakozott az Index az elmúlt időszakban tömegesen távozó munkatársainak többsége.

A napi.hu a lap indulásáról szóló 4+1 bekezdésből álló hírét követően, leválasztva, szerkesztőségi véleményként közölte azt is, hogy a Napi.hu is az Indamedia csoport része, amely számos területen volt és jelenleg is az Index.hu Zrt. partnere, de emberileg sem közömbös nekik ez az ügy, és fontosnak tartják a véleménynyilvánítás és a sajtó szabadságát, ezért tisztelik az Index volt munkatársainak döntését és az olvasók jogát is ahhoz, hogy hiteles tájékoztatást kapjanak környezetük, az ország és a világ dolgairól, és

„a szerkesztőség sok sikert kíván a Telex.hu csapatának, hogy meghatározó szereplői lehessenek a magyar médianyilvánosságnak!”

Az Indamedia az Index körüli ügyben úgy került elő, hogy az az Indexet tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítvány hitelezője az Indamedia, amelynek idén márciusban társtulajdonosává vált Vaszily Miklós kormányközeli médiabefektető, a TV2 elnöke, az Echo TV és az MTVA volt vezetője, aki korábban elbocsátotta Sáling Gergőt az Origo éléről. Az Indamediával a hitel mellett azért is függőségi viszonyban van az Index.hu, mert a lap hirdetési felületeit az Indamedia értékesíti.

A Telex elindulásáról egyébként nagyon visszafogottan az Index is beszámolt. Ők 2+1 bekezdést szántak a lap indulására, és megemlítették, hogy már másfél héttel a tömeges felmondás és Dull Szabolcs elbocsátása előtt létrejött az a cég, amelyik a telex.hu tulajdonosává vált. (Ehhez a korrektség kedvéért nem árt azonban hozzátenni, hogy a valóságban csak egy időre vált a telex.hu internetes végződés tulajdonosává a Kárpáti Márton, a Telexet tulajdonló Van Másik Kft. tulajdonosának testvérének érdekeltségébe tartozó Kárpátok Kommunikációs Kft., mivel azóta a domén átkerült a csak augusztusban létrehozott Van Másik Kft.-hez.  A közbülső tulajdonos közbeiktatását Kárpáti Márton azzal magyarázta, hogy a telex.hu domént többe került volna megvásárolni az előző tulajdonosától, ha a Van Másik Kft. vette volna meg a domént, ezért kérte testvére éppen akkoriban létrehozott cégének segítségét.)

További hírek találhatók a Media1-en.

Borítókép: Ladányi András
Szóljon hozzá!