Easybox csomagautomata - az eMag és az Extreme Digital közös csomagátadója

Saját csomagautomata-hálózatot létesít az eMAG és az Extreme Digital

Az a cél, hogy lépten-nyomon legyenek ilyen csomagautomaták nem csak Budapesten, de vidéken is, hogy ezzel tovább élénkítsék a járvány miatt amúgy is felpörgött e-kereskedelmet.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Magyarország két meghatározó e-kereskedelmi márkája bejelentette, hogy Easybox néven megkezdte egy országos csomagautomata-hálózat létesítését. Idén év végéig Budapesten 100 helyszínen létesülnek automaták, a jövő év végére azonban tervei szerint az ország legnagyobb, 500 helyszínen működő csomagautomata-hálózatát működteti majd az eMAG és az Extreme Digital.

Akár aznap át is vehetjük majd a rendelést

Az automatákat elsősorban bevásárlóközpontokban, forgalmasabb közlekedési csomópontokon, benzinkutakon és szupermarketek parkolóiban tervezi telepíteni a két kereskedelmi márka; de a lakóparkok, népszerű lakóövezetek és lakótelepek sem maradnak ki a térképről, így azt ígérik, hogy tényleg úton-útfélen Easybox automatába lehet majd botlani.

Az Easybox csomagautomatákat az eMAG egyedi fejlesztésű szoftvere szolgálja ki, és a cég házon belül szolgáltatja a működtetésükhöz szükséges komplex logisztikai hátteret is. Ha a megrendelt termék raktáron van, az Easybox csomagautomatákban eMAG-, Extreme Digital-, és Fashion Days-rendelések aznapi átvétele is lehetséges lesz.

Odafigyelnek környezetvédelmi szempontokra is az automatahálózat bevezetésénél: ezek feltöltését a cégcsoport saját futárszolgálata végzi. A flotta egyharmada már most is elektromos hajtású járművekből áll, később pedig a teljes flottát ezekre tervezi átállítani a két márka.

Zöldautós flottával viszik ki a csomagot az automatákhoz
Zöldautós flottával viszik ki a csomagot az automatákhoz

Gyors, kényelmes átvételt biztosít a webáruházi rendeléseket követően

Az automatás átvétel sokkal gyorsabb az emberi közreműködést igénylő átvevőpontokénál: nagyjából 30 másodpercet vesz igénybe, hiszen a megrendelőnek csupán a telefonjára érkező QR-kódot kell leolvastatnia az automatával a termékét tartalmazó fiók kinyitásához, ami a járványhelyzetben biztonságosabb a PIN-kódok használatánál.

„Bár az idei évet végigkísérő koronavírus-helyzet nyomán a csomagautomaták népszerűbbé váltak a korábbinál, nem csupán ezért döntöttünk az országos automatahálózat kiépítése mellett. Azzal, hogy a jelenleg elérhetőnél nagyságrendekkel nagyobb számú automatát helyezünk üzembe, új dimenziót nyitunk a hazai e-kereskedelemben. Budapesten hamarosan annyi automatánk fog működni, hogy az itt élők két kilométeren belül jó eséllyel több átvevőhely közül is választhatnak majd. Ez pedig azt jelenti, hogy nem kell külön kerülőt tenniük egy rendelés átvételéhez, hanem akár a munkahelyük, iskolájuk felé tartva, vagy hazafele, vagy az otthonuk közelébe kérhetik a terméket, amelyet akkor vesznek át, amikor szeretnének, nem kell napi programjukat a futár érkezéséhez igazítaniuk”

– mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország és az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Várkonyi Balázs, eMAG Magyarország és az Extreme Digital ügyvezető igazgatója
Várkonyi Balázs, eMAG Magyarország és az Extreme Digital ügyvezető igazgatója

Már most is népszerű átvételi mód a csomagautomatás

Az eMAG és az Extreme Digital belső kutatásai szerint  a  csomagautomatás termékátvétellel a leginkább elégedett a hazai vásárlók legnagyobb aránya (95 százalék). Bár a futáros házhoz szállítás a legnépszerűbb átvételi mód, a GKI Digital kutatása szerint 2020-ban csaknem minden harmadik internetes vásárló kipróbálta már a csomagautomatás átvételt is.

Utóbbi különösen népszerű a budapesti felhasználók körében, ahol már minden második online vásárló vett már át rendelést automatából, míg a megyei jogi városokban 44 százalékuk tett ugyanígy. Az átvevőautomatákat a legnagyobb arányban (38 százalék) 18 és 49 év közötti vásárlók használják, a legtöbben (61 százalék) azért, mert így nem kell alkalmazkodniuk a futár érkezéséhez, illetve azért, mert ott és akkor vehetik át a rendelésüket, ahol nekik a legmegfelelőbb (51 százalék).

Az eMAG Magyarország és az Extreme Digital tavaly jelentette be fúziós szándékát, amelyet az év végén a Gazdasági Versenyhatóság is jóváhagyott, azonban az összeolvadást követően mind az eMAG, mind az Extreme Digital márkák tovább élnek.

További hírek találhatók a Media1-en! Kövesse e-kereskedelem rovatunkat is!

A Media1 E-kereskedelem rovatának támogatója a Jófogást, Használtautó.hu-t és az Autónavigátor.hu-t működtető Adevinta Hungary. (x)

 

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!