Central 360 Multimédia megoldások

Itt a print márkák vírusálló’ digitális sales megoldása: Elindult a „Central360” (x)

A Central piacvezető magazinjai már rég felismerték, hogy a márkaépítésben és az értékesítésben, eladás ösztönzésében kihagyhatatlan a digitális lábak és social közösségek erősítése, és ezt a törekvést a koronavírus időszak még inkább felerősítette.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketingvezetőjeErdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketingvezetője elmondta:

„A kiadóban az évek során számos jól működő, hatékony megoldást dolgoztunk ki, ahol a hirdetők a print magazinok mellett a márka honlapok, a social felületek, és külsős influencerek vagy éppen online panel közösségek bevonásával 360 fokos kampányokat bonyolíthatnak.

Kereskedelmi partnereink részéről egyre nagyobb nyitottságot tapasztaltunk abban, hogy digitális és social felületeinken szólítsuk meg célcsoportjaikat, és a jól ismert, piacvezető print márkáinkkal hitelesítsük üzeneteiket.

Ezeket a megoldásokat rendeztük most egy szolgáltatás márka alá, és elindítottuk a Central magazinok 360 oldalunkat. A http://centralmagazinok360.hu felületen egy helyen megtalálhatók az elmúlt néhány év tapasztalatai alapján finomított megoldások, amelyek inspirációt nyújtanak újabb és újabb sikeres kampányok megvalósításához.”

MULTI-PLATFORM MEGOLDÁSOK

A Central multi-platform csomagjai logikus felépítésük miatt (magazin + site + social) könnyen tervezhetőek és jól variálhatóak. A multi-platform megoldások a folyamatosan növekvő online és social követőknek köszönhetően – hónapról hónapra – magasabb elérést biztosítanak. A National Geographic esetében például a teljes elérés a márciusi 460 ezerről júniusra már 530 ezerre növekedett (1). Hasonló növekedés figyelhető meg a Nők Lapja vagy a Central piacvezető glossy magazinja, a Marie Claire esetében is.

A multi-platform megoldások között külön csoportot képviselnek a tematikus csomagok, mint például a Kismama + Babaszoba.hu, Autó Magazin + Vezess vagy Nők Lapja Egészség + Házipatika.com. Tartalmi okokból az egészség témájú honlapok és magazinok tavaszi elérései kimagaslóan teljesítettek, elérésük a szezonalitásnak megfelelően nyáron ugyan némileg visszaesett, de a várakozások és trendek szerint az őszi – téli időszakban, amikor ismét fókuszba kerül az egészségvédelem – különösen a várható második hullám miatt -, újból jelentősen nőni fog az elérésük.

INFLUENCER CSOMAGOK

A Central magazinjai immár harmadik éve – a piacon elsők között – kínálnak influencer együttműködési lehetőségeket. Magazinmárkáit tudatosan építő kiadóként a Central olyan arcokat, véleményvezéreket párosított kiadványai mellé, akik azonosulni tudnak a képviselt márkával, szerkesztőségi irányelvekkel, miközben új színt és lendületet adnak a klasszikus offline termékeknek. A magazinok márkaértékének védelme érdekében a kiválasztott influencerek jellemzően egy adott magazint képviselnek. A Central magazinok kereskedelmi oldalon jelenleg 7 vloggerrel dolgoznak együtt, elsősorban a tematikus- és a glossy portfólióban, ugyanakkor a női tömeglapokat is képviseli egy – egy véleményvezér.

Így például Takács Nóra, aki 2011 óta a Jó Nők tanácsadója a Marie Claire magazinnal működik együtt. 216 ezret meghaladó Facebook-, 54 ezer fős Instagram követővel és 23,5 ezer fős YouTube feliratkozóval hatékony kampányokat valósít meg (2). A https://sales.centralmediacsoport.hu/central-360/influencer-egyuttmukodesek/ oldalon korábbi megvalósult videókból is lehet szemezgetni.

Az influencer csomagokban a forgatott, vágott anyagok, PR videók, termékmegjelenítés mellett az influencer csatornáin történő kommunikációs megoldásokat is kínál a kiadó. Az influencer együttműködések sikerét jól jelzi, hogy 2019-ben az előző évhez képest több mint 200 százalékkal nőtt a megrendelések száma3, és a 2020-as, COVID helyzettel nehezített évben is töretlen az érdeklődés.

MAGAZINOS PODCASTOK

2020 év elején a Central erőteljes fókuszt helyezett sztármagazinjaira. A hírességek élete iránti folyamatos olvasói érdeklődést jól jelzi, hogy a tavasszal megjelent Story különszámból idén többet adott el a kiadó, mint 2019-ben (43.954 vs. 37.764) (4). A tartalmában és külalakjában is megújult Story magazint július elejétől új főszerkesztő, Hegedűs Noémi jegyzi.

A Best magazinhoz 2020 elején érkezett új főszerkesztő, Sabján Johanna, aki tartalmilag is radikálisan megújította a magazint. A Best átalakulásával párhuzamosan indult el a Best Podcast sorozat: a legizgalmasabb beszélgetések már nemcsak olvashatóak a magazinban, de hallhatóak is. Hirdetőként is csatlakozni lehet ezekhez a beszélgetésekhez: a magas elérést garantált, hiszen a podcastok előtt/után elhangzó üzenetek mellett még a magazinban, a site-on, facebook és instagram oldalakon is megjelenhet a termék vagy szolgáltatás üzenete, így biztosítva a valódi multi-platform elérést.

Best magazin
Best magazin

A Best podcastjai nagyon sikeresek az olvasók körében: fél év alatt már több mint 200 ezres (3) letöltésnél járnak. A Best sikereit látva 2020-ban további két új podcast sorozat is elindult, amely kereskedelmi megoldásokat is kínál:

Az egészség szegmensben piacvezető Nők Lapja Egészség és a Házipatika.com közös beszélgetéseinek középpontjában is természetesen az egészség tematika áll.
A noklapja.hu májusi elindulásával párhuzamosan a nyomtatott magazinban megjelenő Inspiráló nők sorozat az online térben is helyet kapott, így kínálva izgalmas integrált megjelenési lehetőségeket a hirdetőknek.Inspiráló nők

NŐKLAPJA.HU – DISPLAY MEGOLDÁSOK

A noklapja.hu anyák napi elindulása óta sikeresen növeli olvasótáborát. A kiadó eredeti célkitűzése szerinti havi 340 ezres RU adatát júliusra már magasan meghaladta, hiszen az érték 460 ezer felett zárt; hetente pedig a tervezett 115 ezer helyett közel 135 ezres RU adatot ért el (5).

A noklapja.hu digitális felülete

Az előbbiekben említett podcast megjelenések mellett a noklapja.hu-n is elérhető a display megoldások; a különböző multi-platform szponzorációk, valamint a támogatott szerkesztőségi tartalmak és PR cikkek.

NATÍV TARTALMAK

A nyomtatott magazinokban régóta bevált és kiforrott kereskedelmi megoldás a natív tartalom, csak éppen más néven ismerte meg a piac. A „special advertising section” (SAS felületek), tématámogatás, témakapcsolódás, szponzoráció nem ismeretlen a Central kereskedelmi partnerei számára, a magazinokban számos különleges és támogatott megjelenési lehetőség áll évtizedek óta a hirdetők rendelkezésére, lehetővé téve, hogy a hirdető márkakommunikációja az újság szerkesztett részeként jelenjen meg. Az oldalon korábbi natív hirdetésekre is találunk példákat.

INNOVATÍV LEHETŐSÉGEK

Erdélyi Péter hozzátette:

„A magazinok kereskedelmi értékesítésének területén évek óta igyekszünk a jól ismert, hiteles print márkáinkat innovatív eszközökkel kiegészíteni annak érdekében, hogy partnereinknek a hazai piacon egyedülálló multi-platform elérést biztosítsunk. Ezeket a vírusálló’ megoldásokat rendeztük most a Central magazinok 360 oldalunkra.”

A http://centralmagazinok360.hu oldalon megtalálható továbbá néhány igazán különleges és hatékony interaktív kereskedelmi eszköz is, így például:

  • kutatás & tesztelés: a hirdető termékét a kiadó egy előzetesen szűrt célcsoportnak postai úton eljuttatja, amelyről a tesztelők digitális kérdőívben véleményt alkothatnak, továbbá nagy, reprezentatív mintán a kiadó online panelen is kikéri a fogyasztók véleményét, termékhez kapcsolódó szokásait, attitűdjét, majd az összesített eredményeket natív tartalmi környezetbe ágyazva print és online felületeken kommunikálja.
  • olvasói szavazások, pályázatok, nyereményjátékok: kiváló interaktív megoldás, amelyben print-, social- és online felületek együttesen aktivizálják a célcsoportot,
  • reklámhatékonyság mérés: több mint 15 éve számszerűen is kimutatja a kiadó egy adott print hirdetés hatékonyságát, összehasonlításban az érintett szektor átlagával, mindezt a térítésmentes AdMonitor szolgáltatás keretében.
  • AR megoldások: a kiterjesztett valósággal extra tartalmakat, három dimenziós animációkat, valamint videókat kapcsolhatunk a print hirdetésekhez

A Central magazin értékesítés a magyar piacon egyedülállóként olyan médiapiaci, B2B applikációt hozott létre, amelynek segítségével a hirdető partnerek a mobiljukról is könnyen áttekinthető módon érhetik el az adatokat, márkákat, megoldásokat, ajánlatokat, továbbá az alkalmazás egy gyors és egyszerű médiatervezési funkciót is kínál a partnereiknek. Érdemes a push üzenetet is engedélyezni, hiszen gyakran csak itt elérhető egy-egy last minute ajánlat. Az alkalmazás letölthető Android és iOS telefonokra is.

Összefoglalva: a Central magazinok 360 oldalon összegyűjtött multimédiás megoldások egy helyen mutatják be, hogy hogyan ötvözhető eredményesen a magazin élmény, a print érték, a digitális eléréssel.

Források:

  1. Magyarország, DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), 2020/03 és 2020/07; Central Terjesztési Osztály, NOK 2019 1-4; Central becslés
  2. 2020 augusztusi elérési adatok
  3. Central Kereskedelmi Igazgatóság
  4. Central Terjesztési Osztály, 2019 és 2020
  5. Magyarország, DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), 2020/07

(X)

Hirdetői tartalom, azt nem a Media1 készítette!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!