A Marquard Media Magyarország ma, kedden hivatalosan is bejelentette a néhány hete már a levegőben lévő pletykákat, hogy megszünteti az APA és Gyereklélek márkákat mint önálló print termékeket, valamint ezeket a famiily.hu weboldallal együtt az ÉVA nevű brandjébe integrálja, online rovatokként, tematikus mellékletekként.


A tájékoztatás szerint az ÉVA megtartja különleges szellemiségű és szakértelmű alkotói közösségét az APA, a Gyereklélek és a famiily.hu integrációját követően is, a főszerkesztője változatlanul Tomsits Tímea marad.

Az ÉVA két területen kap speciális fókuszt. Bus István (ő volt eddig az APA főszerkesztője, régebben pedig a Playboynál volt vezető) szórakoztató tartalmakkal, interjúkkal, Zubor Rozália, a Famiily.hu korábbi főszerkesztője és az IgenAnya blog készítője pedig az anyaság, gyermeknevelés, praktikus háztartás témákkal járul majd hozzá a lap tartalmához.
Így magyarázza a Marquard Media Magyarország vezetése a fejleményeket
Óhidi Zsuzsanna, a cég ügyvezetője, a változások kapcsán elmondta:
„Valójában nem tettünk mást, mint reagálva a piaci körülményekre, csak előre néztünk és hosszútávú üzleti céljainkra fókuszálva a családi portfóliónkban az Éva márka alá rendeltük mindazt, amit eddig 4 márkával építettünk. Természetesen a legerősebb saját termékünket építjük tovább, hiszen az Éva tartalmi sokrétűségének köszönhetően tökéletesen alkalmas az integráló szerepre. A megújult Évával még előremutatóbban tudunk formálói, alakítói lenni a modern családi életnek, amelyben a család minden tagja egyenrangú és egyformán számít, akár gyermek, akár nő, akár férfi. Üzleti szempontból is több lehetőséget látunk az integrációban, nagyobb és minőségibb elérést, erőteljesebb személyes márkákon alapuló termékfejlesztéseket (mint például a már most nagy sikerű Mesélj, Anyukám! podcast). Ezzel párhuzamosan a másik fókuszban lévő területünkön is újítunk. Az újonnan létrehozott Marquard Media Shopping Solutions and Services divízióban a JOY, JOY-napok, InStyle és ShoppieGO márkáink mellé felsorakozik a járvány időszakának messze legsikeresebb új terméke, a www.vegyelhazait.hu weboldal és közösség.”
További marquardos változás, hogy az újonnan létrehozott üzletfejlesztési és marketing igazgatói pozícióban, Lakinger József vezetésével egy újonnan felállított csapat feladata lesz, hogy a meglévő termékek folyamatos fejlesztése mellett új üzleti modellek kidolgozásával is jövőállóvá tegyék a céget.
„Termék-és üzletfejlesztési szempontból a következő területekre összpontosítunk: tartalomgyártási gyakorlatunkban egyre nagyobb szerepet szánunk a kurátori megközelítésnek, amikor is kiemelt fókuszba kerülnek a termékmegjelenítések, egy előzetesen felállított minőségi- vagy értékesítési szempont alapján. Marketing téren új forgalmi stratégiával és elemzési gyakorlatokkal megyünk tovább, és egy minden eddiginél tudatosabb adatstratégiával az adatközpontú e-kereskedelmi területen is megyünk előre, megerősített piackutatás, optimalizált felhasználói elkötelezettség és komplexebb valós idejű mutatók beépítésével. Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a felhasználókról rendelkezésre álló, akár márkapreferenciákig mélyíthető részletes adatokkal értékes minőségi elérést adjunk partnereinknek”
– mondta el Lakinger József, a médiacég üzletfejlesztési -és marketingigazgatója.
Épp tegnap számoltunk be egy másik Marquard Mediát érintő jelentős változásról. Az anyavállalat, a Marquard Media cégcsoport elnöke, Jürg Marquard alapító átadta elnöki feladatait fiatal kollégájának, és ő már csak az igazgatóság tagjaként segíti az ő munkáját.
A Marquard Mediánál nem ez az első racionalizálási lépés mostanában. Tavaly zárták be a Playboyt és két másik marquardos magazinnal is hasonló történt.
A most az EVA magazinba beolvadó APA Magazin négy éve, 2016 szeptemberében indult. A Gyereklélek két éve, 2018 tavaszán jelentkezett először.
További hírek találhatók a Media1-en.