RTL Híradó

Perre megy az RTL Magyarország a Gazdasági Versenyhivatallal a 20 milliós bírság miatt

Az RTL Magyarország szerint eleve különös, hogy a GVH olyan eljárásban büntetné meg őket, amelynek lefolytatása amúgy az RTL érdeke, és amely eljárásra azért kerül sor, mert a Kúria megalapozottnak találta az RTL bírósági keresetét a Versenyhatóság ellen, amiért az évekkel ezelőtt megakadályozta, hogy az M-RTL Zrt. a Central Digitális Média Kft.-ben (a 24.hu kiadójában) tulajdonrészt vásároljon.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az RTL Magyarország is csak a sajtóból értesült arról, hogy a GVH másodfokon is megállapította a 20 millió forint összegű eljárási bírságot, mivel az M-RTL Zrt. részére a végzést még nem küldték meg.

Az RTL Magyarország Marketing és Kommunikációs Igazgatósága a Media1 érdeklődésére közölte: a GVH elsőfokon már korábban kiszabta a bírságot, ami ellen fellebbezést nyújtott be a cég,

„tekintettel arra, hogy – többek között – az eljárás elhúzódását állító indokaival nem értettünk egyet, főleg nem egy olyan eljárásban, amelynek lefolytatása a mi érdekünk.”

Az RTL Magyarország közölte: a sajtóban olvasottak alapján a mostani végzést valószínűleg bíróságon fogja megtámadni.

Hozzátették:

„Az ügy egy évek óta húzódó, összetett eljárás, így arról részletesen nem kívánunk nyilatkozni, de hangsúlyozzuk, hogy az azért van folyamatban jelenleg is, mert a Kúria a Versenyhivatal korábbi eljárását jogsértőnek találta. Az RTL Magyarország eddig is minden hatósági eljárásban és megkeresés során a legnagyobb együttműködéssel járt el és a jövőben is így fog eljárni” – húzták alá.

Az RTL megvette volna a Central Médiacsoport digitális üzletágát, de a GVH ezt évekkel ezelőtt megakadályozta

Mint arról a Media1 is beszámolt, az ügy előzménye, hogy az RTL Magyarország 2016-ban szerződést kötött a Central Digitális Média Kft. (a 24.hu, az NLC, a Startlap, a vezess.hu, a hazipatika.com és több más digitális médium akkori kiadójának) 30 százaléknyi tulajdonrészének megvásárlásáról. Az ügyletet azonban a GVH és a Médiatanács megakadályozta a médiapiac védelme érdekére hivatkozva.

(Ugyanez a GVH és a Médiatanács nem lépett fel a félezer médiamárkát, tévécsatornákat, internetes portálokat, napilapokat, magazinokat maga alá gyűrő fideszes médiaholding, a KESMA létrejötte kapcsán – igaz, a miniszterelnök azt nemzetstratégiai jelentőségű ügyletté minősítette egy rendelettel, kiiktatva ezzel a versenytörvény és a médiatörvény érvényesülését.)

A 24.hu koronavírus hírdoboza
A 24.hu nyitóoldalának egy részlete korábban.

A Kúria a GVH-t megismételt eljárásra kötelezte

Az RTL úgy érezte, hogy jogsértően akadályozták meg terjeszkedési szándékát, ezért fordult a vállalat bírósághoz, ahol nemrég a felperes RTL-nek adott igazat a Kúria és kötelezte megismételt eljárásra a versenyhatóságot. A versenyhatóság ezt követően különböző adatokat követelt az M-RTL Zrt.-től. A GVH ezzel az adatigényléssel összefüggéssel rótt ki büntetést a médiavállalatra, mivel a GVH indoklása szerint az RTL nem működött vele együtt a hatóság által elvárt módon.

Az ügy érdekessége, hogy a felvásárolni kívánt Central Digitális Média Kft. – éppen az RTL-es ügylet meghiúsulására is hivatkozva – tavaly beolvadt a Central Médiacsoportba.

Frissítés 2020.06.02 08:57

Újra megszólalt a GVH: állítják, nem ők hiúsították meg az RTL-Central ügyletet

A fentieket követően újból megszólalt a GVH. Különálló cikkünkben részletesen is elolvasható reakciójuk lényege, hogy 1. szerintük nem ők hiúsították meg az RTL-Central ügyletet, hanem a Médiatanács állásfoglalása kényszerhelyzetbe hozta őket (azonban ténylegesen a GVH hozta meg az elutasító határozatot, amit az RTL a Kúrián sikerrel támadott meg.) 2. Közölték, hogy a sajtóhírek előtt az RTL jogi képviselőjének elküldték a 20 milliós bírságról szóló határozatot (de a válaszból az is kibukik, hogy valójában nem sokkal előbb) 3. Szerintük épp azért kell adatot szolgáltatnia az RTL-nek, mert a Central Digitális Média Kft. időközben megszűnt. 4. A Kúria azért marasztalta el a GVH-t, mert a GVH-nak akkor is teljes elemzést kellett volna végeznie a tranzakcióról, ha a Médiatanács állásfoglalása szerint a fúzió nem engedélyezhető. A GVH szóvivőjének részletes reakciója egy különálló cikkben olvasható.

További hírek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!