NMHH Médiatanács

Nem indul eljárás az MTI és a Klubrádió ellen, a Karc FM további ingyenes frekvenciákat kapott, átalakul a Manna FM, újabb rádiós pályázatokat indít a Médiatanács

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti ülésén hozzájárultak a Manna FM hatósági szerződésének módosításához, újabb két városban juttatták ingyenes frekvenciákhoz a kormánypárti Karc FM-et, és úgy döntöttek, nem indítanak eljárást a bepanaszolt Klubrádió, valamint az MTI OS ellen Indul két frekvenciapályázat, és foglalkoztak a Rádió 1 miskolci rádiós pályázatával is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az NMHH Médiatanács e heti üléséről ma, szombaton kiadott sajtóanyag szerint

  • Eldőlt, hogy a Siklós 88,6 MHz és a Szigetvár 98,9 MHz helyi vételkörzetű frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárások győztese az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft. lett. A kormánypárti rádió, mely a napokban más városokban is frekvenciákhoz jutott, a frekvencia közösségi jellegéből fakadóan ingyenesen használhatja a siklósi és a szigetvári frekvenciákat is. A Fidesz-közeli KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) rádiója folyamatosan kapja az újabb és újabb ingyenes frekvenciákat.
  • Az „Európai Baloldal – Magyarországi Munkáspárt 2006” kifogásolta, hogy a Magyar Távirati Iroda az Országos Sajtószolgálat (MTI OS) felületén megtagadta egy közleményének közzétételét. A bejelentő szerint ez jogsértő módon történt, a Médiatanács azonban azt állapította meg, hogy neki nincs hatásköre a közmédia által üzemeltetett szolgáltatás kapcsán történtek vizsgálatára. A grémium ezt így indokolta: „az MTI Országos Sajtószolgálat esetében a közszolgálati médiaszolgáltató csak médiafelületet biztosít a vele szerződéses viszonyban álló szervezet által készített közlemény közzétételéhez. A szerződéses jogviszonyt a polgári jog szabályai rendezik”. Úgyhogy a panaszos hiába tett panaszt a Médiatanácsnál, mert a testület ezt a kérelmet is elutasította.  (Az MTI OS már sokak közleményét tagadta meg, bírósági elmarasztalása is van már emiatt.)
  • Egy állampolgár bejelentést tett a Klubrádió Vesztegzár című műsora ellen egy ott elhangzott hallgatói vélemény miatt. A grémium azonban nem adott igazat a bejelentőnek. A Médiatanács azt állapította meg, hogy Klubrádió nem sértette meg a médiatörvény előírásait, ugyanis a bejelentő által kifogásolt március 27-i adásban a kifogásolt hallgatói véleményt a műsorvezető moderálta, helyreigazította, illetve az elhangzott valamennyi hallgatói véleményt az egész műsorban folyamatosan tompította, ellenpontozta, ezért a Klubrádió nem sértette meg a médiatörvény előírásait. Mindezek alapján a Médiatanács nem indított hatósági eljárást a médiaszolgáltatóval szemben.
  • Elfogadta a grémium a Szeged 100,2 MHz körzeti és a Pápa 92,7 MHz helyi vételkörzetű frekvenciák pályázati felhívásainak tervezeteit közösségi jellegű használatra.
  • Hozzájárult a Médiatanács, hogy a Budapest 98,6 MHz – Manna FM szolgáltatója módosíthassa műsortervi vállalásait. Így a rádió az eddigiekhez képest kisebb arányban is közzétehet közszolgálati célú, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámot. Szóval elég lesz kevésbé közszolgálatinak lenniük, mint amit eredetileg vállaltak a frekvenciapályázat során és ami a hatósági szerződésben szerepelt eddig.
  • A Médiatanács úgy döntött, hogy a Miskolc 96,3 MHz körzeti kereskedelmi rádiós frekvencia eljárásában a testület a tartalmi vizsgálat keretében „felvilágosítást kér” a Radio Plus Kft.-től. (Ez a kft. a Rádió 1 üzemeltetője.) Szóval valami nem világos a hatóság számára a Mészáros Lőrinchez közeli rádió pályázatában, de ha megfelelő választ adnak a hatóság kérdésére, akkor maradhatnak a pályázati eljárásban. A médiahatósági tájékoztatásból nem derül ki, hogy pontosan milyen plusz információra van szüksége az NMHH-nak a pályázati anyagban foglaltakon túl.

A Médiatanács ülésének teljes jegyzőkönyve egyelőre nem érhető el az NMHH honlapján, és az NMHH sajtóanyagai egy ideje már csak önkényesen kiemelt válogatásokat tartalmaznak, így elképzelhető, hogy más, a felsoroltaknál akár fontosabb döntések is születtek az ülésen. Azt ígérik, hogy a jegyzőkönyvek később elérhetők lesznek a hitelesítést követően, bár mint arról a Media1 beszámolt, mostanában ez akár hosszú hetekbe is beletelik (jelenleg az április 7-i ülés jegyzőkönyvénél újabbak nem érhetők el), ami nem segíti elő az NMHH Médiatanács transzparens működését és a szakmai szereplők részletes tájékozódását.

További hírek és cikkek találhatók a Media1 hírportálon, ahol a napokban több más, az NMHH-val és a Médiatanáccsal foglalkozó hír is olvasható volt: kiderült, hogy 16 milliárdért gigaberuházásba fog az NMHH, és körbejártuk, hogyan lehetséges, hogy a strasbourgi nemzetközi emberi jogi bíróság a hatóság szempontjából kedvezőtlen ítéletet hoz a Médiatanács által elmarasztalt egyik médiaszolgáltató, az ATV ügyében, de az ítéletről mégsem számol be a médiahatóság.

Szóljon hozzá!

Somossy Barbara; Forró Bence; Rátonyi Krisztina; Fodor Imre, a Balatoni Nyár műsorvezetői

Új műsorvezetőkkel tér vissza a Balatoni Nyár

Június 15-én indul a megújuló Balatoni Nyár című magazinműsor, mely délelőttönként várja majd a nézőket a Duna TV-n és a Duna World csatornán. Bejelentették a műsorvezetőket és a többi részletet.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!