A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Nem indít eljárást a HírTV ellen a Médiatanács a Párbeszéd által kifogásolt kitörés napi riport miatt

A grémium szerint nem sértett jogszabályt a kormányközeli hírcsatorna, amikor „Antifasiszta tüntetők zavarták meg a kitörés napi megemlékezéseket” címmel sugározta a Párbeszéd szerint nácimosdató egyik hírösszeállítását. A grémium egyúttal meghosszabbította az egyik Rádió 1-es és Best FM-es partnerrádió médiaszolgáltatási jogosultságát, valamint folytatta több rádiós pályázat lebonyolítását.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósága Médiatanácsa e heti ülésén tárgyalta meg a Párbeszéd társelnökének és frakcióvezetőjének, Szabó Tímea országgyűlési képviselőnek a beadványát, melyben a Hír TV azon februári Híradójának tartalmát kifogásolta, amelynek sugárzása alatt a tévéképernyőn az Antifasiszta tüntetők zavarták meg a kitörés napi megemlékezéseket” felirat volt olvasható, és ami miatt Karácsony Gergely főpolgármester, a Párbeszéd társelnöke bojkottálja a csatornát.

Szabó Tímea, a Párbeszéd politikusa a beadványában úgy vélekedett, hogy a HírTV műsora emberi méltóságot sértett, nem felelt meg a szabályok alapján a tájékoztatási kötelezettségnek, valamint a kiegyensúlyozott tájékoztatás és az alkotmányos rend alapelvi követelményének. Szabó Tímea Orbán Viktor miniszterelnöknek is levelet írt februárban a szerinte „egyoldalú, a náci terror áldozatait sértő riport miatt”.

A politikus azt kérdezte a kormányfőnek küldött levelében: „a február 8-i, a kitörés napjára szervezett neonáci megemlékezés kapcsán miként fordulhatott elő: az állami hirdetésekkel teletömött, nyílt kormánypropagandát sugárzó Hír TV végtelenül egyoldalúan, az uszító szólamokat felerősítve számolt be az eseményekről, s már-már negatív színben tüntette fel az antifasisztákat”.

Médiatanács: rendben volt a riport, nem sértett emberi méltóságot

Bár a Párbeszéd szerint a Hír TV beszámolója sértette a náci terror áldozatainak emlékét, valamint a médiatörvényt is, a kizárólag Fidesz-támogatta tagokkal feltöltött Médiatanács most arra hivatkozva utasította el az eljárás megindítását a kormánypárti tévécsatorna ellen, hogy

„az emberi méltóság és az alkotmányos rend megsértésére utaló vélemény nem volt azonosítható a műsorszámban. A tájékoztatási kötelezettség felügyeletére a rendelkezés deklaratív, alapelvi jellegére tekintettel a médiaigazgatási szabályok nem írnak elő hatáskört a Médiatanácsnak”

A Médiatanács kiegyensúlyozottsági panaszként sem tudta kezelni a bejelentést, mivel a Médiatanács szerint

„annak előfeltétele, hogy a kérelmező először a médiaszolgáltatóhoz forduljon kifogásával, ilyen előzetes igénybejelentést azonban a bejelentő nem tett.”

Hosszabbítást kapott a Rádió 1 Debrecen és a Best FM Eger

A Médiatanács e heti ülésén a médiaszolgáltatók kérelmére további öt évvel – 2025. július 31-ig – megújította a Debrecen 95,0 MHz és az Eger 100,7 MHz helyi rádiós frekvenciákon a Médiacentrum Debrecen Kft. és az FM7 Eger Kft. médiaszolgáltatási jogosultságait, így azokon továbbra is az FM 95 – Rádió 1 Debrecen és a 100,7 – BEST FM szólhatnak majd kereskedelmi jelleggel.

Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs, és Vadon Jani, a Rádió 1 műsorvezetői
Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs, és Vadon Jani, a Rádió 1 műsorvezetői. Ezután is szólhatnak Debrecenben

Folytatódó rádiós pályázatok: a Karc FM-et vették nyilvántartásba Sopronban és Debrecenben

A Törökszentmiklós 96,4 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázat nyertese a Magyar Katolikus Rádió Alapítvány, amely vételkörzet-bővítéssel a Tokajjal hálózatba kapcsolódó Szent István Rádió Kisújszállás adását sugározza majd.

A grémium elvégezte az alaki vizsgálatokat a helyi Sopron 98,4 MHz és a körzeti Debrecen 106,0 MHz frekvenciák közösségi pályázati eljárásaiban. Mindkét eljárásban az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft.-t vette nyilvántartásba a testület.

A Médiatanács véglegesítette a Székesfehérvár 99,2 MHz és a Cece 91,6 MHz helyi, valamint a Miskolc 90,4 MHz körzeti frekvenciák pályázati felhívásait közösségi jellegű használatra.

115,4 millió forintos támogatás közösségi és kisközösségi médiaszolgáltatóknak

A Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat második fordulójában összesen 115,4 millió forintot ítélt meg tizenkilenc pályázónak.

Nyolc televízió vissza nem térítendő forráshoz jut: a csabacsűdi Körös Televízió, a Karcag Televízió, a ládbesenyői Irány TV, a Füzesabonyi Városi Televízió, a csomai Rábaközi Televízió, a sárvári Trió-TV-Dunántúl, az RTV Szekszárd és a budapesti City TV.

A rádiók közül sikeresen pályázott tizenegy szolgáltató: a Berettyó Rádió, a szombathelyi CREDO Rádió, a székesfehérvári Táska Rádió és az Alpha Rádió, a miskolci Csillagpont Rádió, a Halas Rádió, a Rádió Szarvas, a sátoraljaújhelyi, a nyíregyházai és a debreceni Európa Rádió, valamint a fővárosban a 90.9 Jazzy Rádió, a Trend FM és a Magyar Katolikus Rádió a 102,6 MHz-es és a 96,1 MHz-es jogosultságaival.

További hírek találhatók a Media1-en!

Borító: A HírTV székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!

A BBC History magazin legutóbbi kiadása

A BBC History magyar kiadását sem kíméli a koronavírus

Jóval kisebb terjedelemben és kevesebb illusztrációval jelent meg az ismeretterjesztő történelmi magazin magyar kiadása, mert a koronavírus gazdasági következményeként takarékoskodásra kényszerül a kiadó. A magyar szerzőknek ezúttal nem fizetnek honoráriumot.

Vujity Tvrtko, az ATV Túl minden határon - Trianon c. műsorának műsorvezetője

Trianon-estét tart az ATV

Először Vujity Tvrtko Túl minden határon – TRIANON című dokumentumfilmjét adják le, majd stúdióbeszélgetést sugároznak a 100 éves évfordulón csütörtökön.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!