A TV2 Comedy humorcsatorna arulcata

TV2 Comedy lesz a Humor+ tévécsatornából, a konkurens Comedy Central megvizsgálja, mit tehet a névhasonlóság miatt

A Comedy Centralt működtető ViacomCBS-nél azt nyilatkozták a Media1-nek, megvizsgálják a TV2 Média Csoport által bevezetni kívánt TV2 Comedy márka és a saját csatornájuk neve közötti hasonlóság miatt a rendelkezésükre álló jogi lehetőségeket. A TV2 Csoport más névváltásra is készül.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Május 18-tól TV2 Comedy néven találkozhatnak a nézők a TV2 Média Csoport jelenleg még Humor+ (HumorPlusz) néven üzemelő humorcsatornájával – erősítette meg a TV2 Sajtóosztálya a Media1-nek szombaton délután. A sajtóosztály a névváltás okaira vonatkozó kérdésünkre így felelt:

„a TV2 Csoport stratégiájának fontos része a TV2 márka további erősítése és kiterjesztése”.

Mint megtudtuk, a megújuló tartalmakhoz igazodva, a csatorna logója és teljes on-air arculata is megváltozik. (Az új logó látszik a borítóképünkön.)

„A nemzetközi gyakorlatban is számos példát láthatunk arra, hogy egy csatornacsalád tagjainál a főcsatorna neve szerepel előtagként az elnevezésekben” – tette hozzá a médiavállalat.

A TV2-nél nem látják aggályosnak, hogy van egy Comedy Central nevű csatorna is

A Media1 megkérdezte a TV2-től, nem tartanak-e attól, hogy a versenytárs, hasonló nevű szórakoztató csatorna, a Comedy Central üzemeltetője, a ViacomCBS médiavállalat esetleg jogi lépéseket tesz a Comedy szó használata miatt, hiszen a TV2-nek volt már ennél kisebb névhasonlóságokból is jogi problémája, gondoljunk csak például arra, hogy a bíróság 2017-ben védjegybitorlást állapított meg és ezért át kellett nevezni a Chili TV-t LiChi TV-re, mivel a Chili TV túlságosan hasonlított a TV Paprika névre, amit a konkurens AMC Networks médiavállat használ évek óta saját gasztrocsatornája megnevezéseként.

Ezt a választ kaptuk a TV2 Média Csoporttól az ezzel kapcsolatos kérdésünkre:

„Álláspontunk szerint a TV2 Comedy megjelölés megfelel a jogszabályi követelményeknek, ezért alkalmas arra, hogy védjegyoltalomban részesüljön”.

A Comedy Central tulajdonosa, a ViacomCBS megnézi, tehet-e valamit

A Media1 egyébként úgy tudja, hogy a Humor+ csatornát terjesztő disztribútorok pár nappal ezelőtt már értesítést is kaptak a május 18-i névváltásról. Ezt jogi okokból kellett megtenni 60 nappal a tervezett névváltás miatt, hogy a kábelcégek megkezdhessék az ügyfeleik értesítését, az általános szerződési feltételekben szereplő csatornakínálatok frissítését.

Azonban még lehet a névből probléma, mivel

Szűcs László, a Comedy Centralt is üzemeltető ViacomCBS közép-kelet európai regionális kommunikációs igazgatója a Media1 érdeklődésére ma azt mondta, megvizsgálják a jogi lehetőségeiket, hiszen túlságosan hasonlónak tartják a Comedy Centralhoz a TV2 Comedy nevet.

Comedy Central
A Comedy Central arculata

Jöhet a TV2 Kids is?

A TV2 sajtóosztályán egyébként megtudtuk azt is, hogy a médiavállalat más csatornáinál is névváltoztatást terveznek a jövőben. A Sajtóosztályon azonban arra nem tértek ki, hogy milyen más csatornaátnevezések várhatók még. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) adatbázisában azonban a Media1 megtalálta, hogy TV2 Kids néven is beadtak egy védjegy-regisztrációs kérelmet még decemberben, ami arra utal, hogy gyerekcsatornájuk átnevezését is tervezhetik. A tv2kids.hu internetes végződést azonban egyelőre sem ők, sem más nem védte még le cikkünk megjelenéséig.

TV2 Kids
A TV2 Kids ábrás védjegy árulkodik arról, mire készülhet a vállalat

Arról, hogy a TV2 Comedy és a Comedy Central közötti névhasonlóságból végül lesz-e jogi eljárás, arról a későbbiekben, ha a ViacomCBS meghozta végső döntését, a Media1 természetesen még beszámol.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

koronavírus miatt tévéző ember

Nagyon megváltoztatta a koronavírus miatti karantén a magyarok médiafogyasztási szokásait

A Nielsen Közönségméréstől kapott friss statisztikák azt mutatják, hogy az internet mellett a tévé szerepe is jelentősen felértékelődött a járvány hatására, hiszen nagyon nagyot nőtt pár hét alatt a tévénézésre fordított idő Európában és Magyarországon. Az is nagyon megváltozott, mit nézünk a tévében: például a sportcsatornák óriásit vesztettek. Lássuk is a konkrétumokat!

A UPC Direct műholdas szolgáltatás új logója

Nem tűnik el teljesen a UPC márkanév a magyar tévés piacról

Bár a UPC Magyarország beolvadt a Vodafone-ba, és március végével elhagyta eddigi jól ismert márkanevét, a tíz évvel ezelőtt a UPC Magyarországtól függetlenedő UPC Direct műholdas szolgáltató arra figyelmeztet, hogy ők változatlan néven üzemelnek tovább ezután is.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!