Vizsgálatra érkező nő testhőmérsékletét mérik Nagykanizsán, a Kanizsai Dorottya Kórház előtt 2020. március 20-án. A koronavírus-járvány miatt az intézmény előtt szűrősátrakat állítottak fel és bevezették az egykapus beléptetést.

Itt az instant segítség, mit és hogyan posztoljanak a cégek a koronavírus-járvány idején

Az egyik hazai online marketingügynökség listába szedve foglalta össze, mire érdemes odafigyelniük a cégeknek, amikor a közösségimédia-felületeiken kommunikálnak a koronavírus-járvány idején. 
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A koronavírus-világjárvány kirobbanása miatt a cégeknek érdemes felhagyniuk a kommunikáció és marketing területén kialakított rutinjukkal és alkalmazkodniuk kell a kialakult helyzethez – tanácsolja Mezei Alexandra, a Growww Digital szakértője, a magyar tulajdonú digitális ügynökség közösségi médiáért márkakommunikációért felelős vezetője, aki szerint első lépésként érdemes meghatározni, hogy a vállalat mennyire vegyen részt a koronavírussal kapcsolatos kommunikációban.

Mezei Alexandra, a Growww Digital szakértője, a vállalat közösségi médiáért márkakommunikációért felelős vezetője
Mezei Alexandra, a Growww Digital szakértője, a vállalat közösségi médiáért márkakommunikációért felelős vezetője

A szakértő szerint jellemzően az segít meghozni a döntést, hogy az adott céget mennyiben érinti a válsághelyzet: amennyiben a működését alapvetően befolyásolja, mindenképpen központi téma kell, hogy legyen.

Vállalati állásfoglalás meghatározás

Jelenleg a turizmusban, vendéglátásban, rendezvényszervezésben érdekelt cégek elsődlegesen azok, akiknek mindenképpen közzé kell tenniük pontos információkat a működésükről a koronavírus idején.

Tekintve, hogy szinte percenként változik a helyzet és hoznak újabb kormányrendeleteket, érdemes akár naponta új bejegyzést írni a változásokról, például nyitvatartási idő megváltozásáról, a vendégek biztonságáért elkövetett erőfeszítésekről.

Segítségnyújtás és felelősségvállalás

Számos vállalat nyújt segítséget a felhasználóknak krízishelyzetben, a Growww Digital szakértője több céget is követendő példaként említett.

  • a GreenGo ingyenes regisztrációt és csökkentett percdíjú autóbérlést ajánl;
  • egyes légitársaságoknál kedvezményes vagy ingyenes az átfoglalási vagy lemondási költség került a szerződési feltételek közé;
  • számos cég az otthoni munkavégzést népszerűsíti a járvány megelőzése érdekében;
  • a gázpalack-árusítással foglalkozó Prímaenergia azért csökkentette a gázpalack árát 5 ezer forint alá, hogy a bankkártyás fizetéseknél ne kelljen beírni a PIN-kódot és ezáltal megérinteni a terminált.
A Prímaenergia koronavírus-járvány miatt bevezetett akciója
A Prímaenergia koronavírus-járvány miatt bevezetett akciója.

Kerülni kell a tisztességtelen haszonszerző és az átverős ajánlatokat!

Emellett persze arra is figyelnie kell a vállalkozásoknak, hogy kerüljék a tisztességtelen haszonszerző ajánlatokat. Amellett, hogy törvénysértő, márkaépítés szempontjából kifejezetten rossz üzenetet közvetít és bizalomvesztéssel is jár, ha egy vállalat ebből a helyzetből próbál üzleti nyereséget termelni.

Egy vecsési  autómosó cég koronavírus elleni autófertőtlenítést reklámozott, amiért azonban a cég ellen megtévesztés miatt fogyasztóvédelmi hatósági eljárás indult, hiszen az autófertőtlenítés nem volt összefüggésben a koronavírussal, csupán ezt a hívószót használták marketingcélokra.

A vecsési autómosó hirdetése
A vecsési autómosó hirdetése. Forrás: Growww Digital

Ebben a témában a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már adott ki közleményt, a Media1 is beszámolt a felhívásukról, hogy mire érdemes odafigyelni mind a fogyasztóknak, mind a hirdetőknek.

További hasznos tanácsok:

  • Pontos információk feltüntetése az összes közösségimédia-felületen, ahol a vállalkozás jelen van.
  • Tervezett bejegyzések, tartalmi naptár áttekintése többször, kritikus szemmel. Különösen akkor, ha legalább egy hét telt el a posztok időzítése óta. A gyorsan változó krízishelyzetben előfordulhat olyan, ami egy hete még semmilyen problémát nem jelentett volna, ma viszont sértő, bántó, negatív konnotációval rendelkezhet, például korona emoticon vagy a „vírus” szóval való szójáték.
  • Messenger GYIK pontokat a koronavírussal kapcsolatos információkra módosítani: érdemes az oldalra érkezőknek megjelenő nyitvatartási idő, kiszállítás menete és ára, termékkészlet információk témákban gyors információhoz jutási lehetőséget biztosítani.
  • Versenytársfigyelés: máskor is fontos, de válsághelyzetben kötelező figyelni, hogyan reagálnak a versenytársak. Akciók, promóciók, ajánlatok, intézkedések, piaci információk mind megjelenhetnek a versenytársaknál, és óriási hatással lehetnek az üzletmenetre, ezért feltétlenül szükséges naponta legalább egyszer végignézni az ő aktivitásaikat is.
  • Kommentek és üzenetek fokozott figyelése, megválaszolása: az ügyfélszolgálat válaszadási ideje kulcsfontosságú válsághelyzetben.
  • Social listening: fokozottan kell figyelni a felhasználók által írtakra. Legyen az panasz, kérdés vagy bármilyen vélemény a vállalkozással kapcsolatban, érdemes a nap végén rákeresni a cégnévre legalább Facebookon, így akkor is látható lesz a bejegyzés, ha nem taggelték a vállalkozást vagy ha egy felhasználó a saját idővonalára írt bejegyzésben említi azt.

Olvasóink figyelmébe ajánljuk, hogy a napokban a Magyar PR Szövetség is ajánlást tett közzé arról, mit érdemes tenniük a cégeknek a jelen helyzetben.

További hírekért, cikkekért érdemes szétnézni a Media1-en.

Borító: Vizsgálatra érkező nő testhőmérsékletét mérik Nagykanizsán, a Kanizsai Dorottya Kórház előtt 2020. március 20-án. A koronavírus-járvány miatt az intézmény előtt szűrősátrakat állítottak fel és bevezették az egykapus beléptetést.

NKM Energia, vállalkozása energiája

Az energia a vállalkozások és vállalatok fejlődéséhez és mindennapi működéséhez elengedhetetlen, legyen szó áramról vagy gázról. Az NKM Energia Zrt. Magyarország legnagyobb, végfelhasználókat ellátó energetikai társasága, amely éves szinten mintegy 62 TWh földgázt és villamos energiát értékesít ügyfelei részére. Ezzel a Társaság a teljes hazai energiafelhasználás 45%-át is meghaladó mértékben látja el partnereit mind az üzleti ügyfelek, mind a lakosság körében, Magyarország teljes területén. (x)

Tovább a részletekért »

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti