Koronavírus: Felhívással élt a netezőkhöz a hírközlési hatóság, hogy ne váljon túlterheltté a hálózat az országos veszélyhelyzetben

Az NMHH egyebek mellett azt kéri, hogy aki csak teheti, ne töltsön le vagy küldözgessen szükségtelenül nagy méretű fájlokat, használjon videóhívás helyett hanghívást, vagy legyen alacsonyabb a képfelbontás. A hatóság egyúttal a feltöltőkártyát használó idősek hanghívásainak támogatását kéri a mobilszolgáltatóktól.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Ahogyan arról beszámoltunk, a hazai mobilszolgáltatók mérése szerint jelentős mértékben megugrott a koronavírus, illetve a digitális távtanulás és távmunka hatására a magyarországi internetes adatforgalom, de jelentős növekedést mértek a hanghívások terén is.

Ezzel összefüggésben, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nemrég egy közleményt adott ki, melyben szóhasználata szerint öt tanáccsal, a valóságban inkább öt kéréssel, felhívással fordul az internetezőkhöz.

A Media1 számára is elküldött közlemény lényege, hogy az NMHH szerint ahhoz, hogy az internetes hálózatot továbbra is jó minőségben érjék el a felhasználók, érdemes átgondolni a nethasználati szokásokat, különösen csúcsidőben.

Erre figyeljen, ha jót akar!

Az NMHH ezt az 5 dolgot kéri a netezőktől:

  • Ne csatolmányként küldjenek nagy méretű fájlokat (pl. videók, prezentációk, nagy felbontású képek), hanem azok felhőszolgáltatásokban lévő elérhetőségét adják meg.
  • Csak szükséges esetben töltsenek le vagy küldjenek nagy méretű csatolmányokat, adatfájlokat az internetről. Ha erre mindenképpen szükség van, ezt éjszaka vagy reggel tegyék, és használjanak tömörítést (például: ZIP).
  • Csúcsidőben – napközben – minimalizálják a munkához vagy a tanuláshoz nem feltétlenül szükséges streaming-alkalmazások (például videómegosztók, online játékok) használatát.
  • Ha mégis elkerülhetetlen a videónézés – például online tanuláskor –, akkor használjon, aki csak teheti, kisebb felbontású (SD) formátumot – kis képernyőn ez még megfelelő minőséget ad.
  • Videokonferenciák alatt, illetve a személyek (család, barátok) közötti kapcsolattartásra használt alkalmazások (Viber, Skype stb.) igénybevételekor – ha ez lehetséges –, törekedjenek arra, hogy csak a hangfunkciót használják, és ha nem szükséges, a képet kapcsolják ki. 

Az NMHH folyamatosan ellenőrzi az infrastruktúra állapotát

Az NMHH közleménye szerint a hálózati terhelés növekedéséhez a távtanulás és a távmunka mellett az is hozzájárul, hogy a mobilszolgáltatók ajándékba jelentős adatmennyiségek felhasználását is lehetővé tették.

Fotó: Glenn Carstens-Peters, Unsplash
Fotó: Glenn Carstens-Peters, Unsplash

Az NMHH ugyanakkor mindenkit igyekszik megnyugtatni, hogy Magyarország nemzetközi szinten is kiváló mobil- és vezetékes hálózattal rendelkezik, és a szolgáltatók mindent megtesznek annak érdekében, hogy ki tudják elégíteni a jelentősen növekvő igényeket. Az NMHH jelezte, ehhez minden támogatást megad, így például folyamatosan ellenőrzi a hírközlési infrastruktúrák állapotát, szükség esetén soron kívül elvégzi a frekvenciák zavarvizsgálatát és intézkedik a felmerülő zavarok megszüntetéséről.

Ahhoz azonban, hogy a mobil- és vezetékes hálózatok a következő hetekben se legyenek túlterheltek, és hogy az internetes szolgáltatásokat továbbra is megfelelő minőségben érhessék el a felhasználók, az ügyfelek részéről is szükséges, hogy magatartásukkal (a fenti tanácsokkal) hozzájáruljanak ehhez azzal, hogy mérséklik a szükségtelen adatforgalmukat, tették hozzá.

A feltöltőkártyát használó idősek hanghívásainak támogatását is kéri az NMHH

Az NMHH egyébként jelezte: üdvözli, hogy a magyar mobilszolgáltatók növelték előfizetőik felhasználható adatkeretét.

A hírközlési hatóság szerint a koronavírus terjedése idején ez a lépés is nagyban segíti a megváltozott mindennapok szervezését. Az NMHH ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a feltöltőkártyás felhasználók a hanghívásokra is hasonló kedvezményt kapjanak, hiszen sokuk a koronavírus által különösen veszélyeztetett, jellemzően az idősebb korcsoportok tagja. Az NMHH jelezte: együttműködik az elektronikus hírközlési szolgáltatókkal, hogy a feltöltőkártyás felhasználóknak is hatékony támogatást biztosítsanak.

További hírek találhatók a Media1 hírportálon.

Borító: Marinela Prodan / SXC

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

koronavírus miatt tévéző ember

Nagyon megváltoztatta a koronavírus a magyarok médiafogyasztási szokásait

A Nielsen Közönségméréstől kapott friss statisztikák azt mutatják, hogy az internet mellett a tévé szerepe is jelentősen felértékelődött a járvány hatására, hiszen nagyon nagyot nőtt pár hét alatt a tévénézésre fordított idő Európában és Magyarországon. Az is nagyon megváltozott, mit nézünk a tévében: például a sportcsatornák óriásit vesztettek. Lássuk is a konkrétumokat!

A UPC Direct műholdas szolgáltatás új logója

Nem tűnik el teljesen a UPC márkanév a magyar tévés piacról

Bár a UPC Magyarország beolvadt a Vodafone-ba, és március végével elhagyta eddigi jól ismert márkanevét, a tíz évvel ezelőtt a UPC Magyarországtól függetlenedő UPC Direct műholdas szolgáltató arra figyelmeztet, hogy ők változatlan néven üzemelnek tovább ezután is.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!