Kossuth Rádió

A Médiatanács bírálja a Kossuth Rádió Rádiókabaréját, de nem bünteti meg

A Médiatanács szerint kifogásolható, az etnikai kisebbségre vonatkozó tartalom volt hallható a Kossuth Rádióban Badar Sándortól, de az nem ütközött jogszabályba. A testület a Mobilaréna egyik, fehérneműs nőket tartalmazó anyagát is kritizálja, annak ellenére, hogy itt sem állapított meg tényleges jogsértést. Máris újrapályáztatják a Vörösmarty Rádió frekvenciáját.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Állampolgári bejelentés nyomán vizsgált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa egy műsorrészletet a Kossuth Rádió egy januári késő esti Rádiókabaréjában, amelyet Badár Sándor adott elő.

A testület megállapította, hogy az etnikai kisebbségre használt kifejezések egyéni érzékenységet sérthettek, de azok nem voltak sem gyűlöletkeltők, sem kirekesztők, és az elhangzottak nem kérdőjelezték meg valamely közösség egyenlő emberi méltóságát sem. A jogszabály nem ad lehetőséget arra, hogy a Médiatanács eljárást indítson az ügyben – olvasható a az NMHH sajtóközleményében.

Erotikus tartalom miatt kapott bírálatot a Mobilaréna

Ugyancsak bejelentés miatt vizsgált a grémium egy februári cikket a mobilarena.hu weboldalon a kiskorúak védelmére vonatkozó szabály megsértése miatt, amelyben videók is szerepeltek. A testület megállapította, hogy az erotikus elemeket tartalmazó, fehérneműs nőket szerepeltető videó nem tartalmazott a kiskorúak személyiségfejlődését súlyosan károsító elemeket (például pornográfia), így az NMHH Médiatanács úgy ítélte meg, hogy ebben az esetben sem volt indokolt eljárást indítania az ügyben.

A Médiatanács mindkét esetben külön hangsúlyozza, hogy e két döntése nem azt jelenti, hogy a grémium elfogadhatónak tartaná a humorista által használt kifejezéseket, valamint a weboldalon megjelentetett videó tartalmát, és azt, hogy azt nyilvánosságra hozták. Mindkét médiatartalom a Médiatanács szerint kifogásolható, a tanács szerint a közbeszédben, illetve a reklámtartalmak körében nem kívánatos irányt jelentenek, döntését azonban a jogszabályi keretek határozzák meg, és a vizsgált tartalmak a jogsértés szintjét nem érték el.

Krasznay Endre, a Mobilaréna egyik tulajdonosa a médiahatóság a Mobilarénát érintő kijelentésére így reagált a Media1-nek:

A Mobilarena cikke szerintem semmilyen jogsértést nem követett el, ezt szeretném nyomatékosan tudatosítani! Az írás lényege az volt, hogy Dél-Amerikában az ottani alvilághoz kötődő csoport milyen módszerekkel kereskedik a mobiltelefonokkal, és a cikkhez csatolva volt egy reklámvideó az érintett márkáról. A fürdőruhás hölgyeket nem a Mobilarena futtatta, a cikk szerzője csupán megmutatta, milyen módszereket vetnek be egy termék népszerűsítésére. A cikket végül levettük, én azonban most is vállalhatónak tartom. Ez van. Prüdéria. Álszemérem.”

Villámgyorsan újra meghirdették a Vörösmarty Rádió által használt frekvenciát

A testület egyébként elfogadta és honlapján március 12-én közzétette a Székesfehérvár 99,2 MHz helyi frekvencia pályázati felhívás tervezetét közösségi jellegű használatra.

Ez az a frekvencia, amit a fideszes vezetésű Székesfehérvár önkormányzatának médiaszolgáltatója, a Vörösmarty Rádió használ, de a rádiót az NMHH Médiatanács kizárta a pályázatból a pályázati ajánlatban lévő formai hibákra hivatkozva.

A székesfehérvári Vörösmarty Rádió frekvenciáján most nem szól semmi
A Vörösmarty Rádió jelenleg ideiglenes jogosultsággal használja a Székesfehérvár 99,2 MHz-es frekvenciát

Büntetést kapott az Alpha Rádió

A székesfehérvári Alpha Rádió szolgáltatójára 30 ezer forintos bírságot szabott ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest a hatóság szerint kevesebb szöveget, valamint közszolgálati és a helyi közélettel foglalkozó, a helyi közéletet segítő műsort sugárzott egy vizsgált januári adáshéten.

A Médiatanács mint minden hasonló esetben, úgy most is hangsúlyozta, hogy a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

Huszonhat helyi és körzeti televízió kap műsortámogatást

Nyerteseket hirdetett ülésén a Médiatanács a helyi és körzeti televízióknak szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat negyedik fordulójában. Huszonhat televízió összesen 124,5 millió forint támogatást kap.

Közéleti magazinokat készíthet a bükkábrányi Eleven Televízió, a Pomáz TV, a szegedi TiszapART televízió, a mohácsi Csele TV, a Csongrád Tv, a Szentes Televízió, a Putnok Városi Televízió, a Sárvári Televízió és a sárvári Trió-TV-Dunántúl. Hírműsorokat a Győr+ Televízió, a Kalocsa Városi Televízió, a Keszthelyi Televízió, a Somogy TV, a TV Szentendre, a Fehérvár Televízió, a Tatai Televízió és a balassagyarmati Ipoly Televízió gyárthat.

A Miskolc Televízió, a Kecskeméti Televízió, a Nyíregyházi Televízió, a csabacsűdi Körös Televízió, a Veszprém TV, a Makói Városi Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a szekszárdi Tolnatáj Televízió, valamint a fővárosi Hegyvidék Televízió kulturális magazinműsorok készítésére fordíthatja az elnyert összeget.

Építőipari cégeké a legtöbb szponzorüzenet

A Médiatanács elfogadta a televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb NMHH-tanulmányt, amely 2019 második félévét vizsgálta. A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók – RTL Klub, TV2 –, valamint a közszolgálati Duna TV volt, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a Duna World, az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a Viasat3 és a Viasat6. A vizsgált csatornák 17.664 órányi műsoridejében 1208 cég összesen 84.451 szponzorüzenete jelent meg.

2018 azonos időszakához képest – amikor összesen 82.024 reklám volt – a Duna TV-nél, a Duna Worldnél és az RTL Klubnál nőtt a támogatói aktivitás. A

legnagyobb – 58 százalékos – változás a Duna TV-n volt, ahol 2018 második félévében 6398 szpot került adásba, míg a tavalyi második félévben már 10 125. Az RTL Klubon is némileg – 24192-ről 24862-re – nőtt a szpotok száma, de a többi vizsgált csatornán csökkent a támogatói aktivitás.

A legtöbbször – 2506 esetben – az Austrotherm Kft. jelent meg szponzorként, ezt követte a Magyar Telekom 1895 szpottal és a Baumit Kft. 1758 üzenettel.

A legtöbb ilyen üzenetet – hasonlóan 2018 azonos időszakához – a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be (14 851), amit az RTL Klub Reggeli című műsora (3992) és a Duna TV Család-barát című magazinja (2622) követett. A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.

További médiás hírek találhatók a Media1-en.

Szóljon hozzá!

Első világháborús katonák

Több mint tízezer első világháborús és régi erdélyi képet tett közzé az Országos Széchényi Könyvtár a trianoni békeszerződés évfordulójára

A trianoni békeszerződés százéves évfordulójára időzítve Fotótér néven új ingyenes tartalomszolgáltatást indított tegnap az Országos Széchényi Könyvtár, mely Trianonnal kapcsolatos értékes képadatbázist tesz elérhetővé bárki számára. A fotók nagy része a katonák mindennapjait ábrázolja, így láthatók a tábori élet mozzanatai, a frontra és a frontok közötti vonulások, a táborok létesítése és a harcok.

Somossy Barbara; Forró Bence; Rátonyi Krisztina; Fodor Imre, a Balatoni Nyár műsorvezetői

Új műsorvezetőkkel tér vissza a Balatoni Nyár

Június 15-én indul a megújuló Balatoni Nyár című magazinműsor, mely délelőttönként várja majd a nézőket a Duna TV-n és a Duna World csatornán. Bejelentették a műsorvezetőket és a többi részletet.