Telefonozó gyerekek

Gyerekeknek szóló reklámokról tájékoztat a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal a mai napon közzétette „Gyermekeknek szóló reklámok” elnevezésű tájékoztatóját.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A „Gyermekeknek szóló reklámok” elnevezésű tájékoztatóban a GVH eddigi jogalkalmazói gyakorlata alapján megfogalmazott szempontokat összefoglalva kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy a kereskedelmi kommunikációk tervezése és közzététele során mit érdemes szem előtt tartania a vállalkozásoknak a jogsértés megelőzése érdekében.

A gyermekkorúakat és kiskorúakat komplex védelem övezi a reklámokkal szemben, a GVH most azonban kizárólag egy meghatározott típusú jogsértő kereskedelmi gyakorlatra koncentrál figyelemmel arra, hogy gyakori a gyermekkorúak reklámokkal történő célzása, valamint arra, hogy a GVH több esetben is szabott már ki bírságot e jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.

A szabályozás alapján jogsértőnek minősül a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru vagy szolgáltatás megvételére vagy igénybevételére, illetve arra, hogy győzzék meg szüleiket vagy más felnőttet ezek megvásárlásáról számukra.

A GVH javasolja, hogy a vállalkozások e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megelőzése érdekében gondolják végig a szempontokat, amelyeket a GVH mérlegelt eddigi gyakorlatában egy-egy konkrét eset egyedi jellegzetességeit vizsgálva, valamint ismerjék meg a hatóság ajánlásait. Utóbbiak között szerepel például, hogy különböző online hirdetéseknél fokozottan átgondolandó olyan keresőszavak és tartalmak használata, amelyek kifejezetten a gyermekek érdeklődési körébe tartoznak, csakúgy mint a célzások alkalmazása a gyermekek által látogatott csatornákra.

A Gazdasági Versenyhivatal javasolja annak megfontolását is, hogy feltétlenül szükséges-e a gyermekek bevonása a reklámtevékenységbe, illetve az online platformok esetén a használatra vonatkozó életkori korlátok miatt elengedhetetlen-e a gyermekek szerepeltetése.

A tájékoztató a GVH honlapján, ITT érhető el.

További médiával kapcsolatos hírek találhatók a Media1 hírportálon.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Megkérdeztük az Index főszerkesztőjét, mit szól, hogy Vaszily Miklós, a kormánypárti TV2 elnöke átvette az Index reklámbevételeit szállító Indamedia felét

A jelenleg a TV2, korábban a Mészáros Lőrinc-féle Echo TV elnökeként, azt megelőzően az MTVA vezérigazgatójaként dolgozó új Indamedia-társtulajdonos, Vaszily Miklós vezette korábban az Origo Mediát, amikor onnan kormánypárti nyomásgyakorlásra távozni kényszerült Sáling Gergő főszerkesztő. Vaszily most a KDNP-s kötődésű Oltyán József üzletrészéhez jutott hozzá. A Media1 megkérdezte az Index főszerkesztőjét, mit szól a fejleményhez, és persze összeszedtük, amit eddig tudunk a friss fejleményekről.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!