közterületi reklámplakát

150 milliárd forintért kommunikálna az állam

A Puskás Stadion árához hasonló összeg landolhat az Orbán-kormány kedvenc kommunikációs cégénél.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Minden eddigieknél nagyobb összegben kötött szerződést az állam kommunikációs jellegű megrendeléseit összefogó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH). Az NKOH már alá is írta az 50 milliárd forintos keretmegállapodást, ami kétszer megújítható, így végeredményben a tényleges keret nettó 150 milliárd forint. Ez nagyjából 18 millió forinttal még meg is haladja a tavaly átadott Puskás Stadion árát – írja a G7.

Bár a szerződést négy nappal karácsony előtt írták alá, az NKOH eddig nem tette közzé, ezért két hete közérdekű adatigényléssel fordult a G7 a hivatalhoz. A szervezet azonban nem várta meg a határidő lejáratát, és két nappal azelőtt feltöltötte a dokumentumot a közbeszerzési rendszerbe. Az így nyilvánossá vált keretszerződés sorrendben már a negyedik hasonló megállapodása az NKOH-nak, de eddig messze a legnagyobb összegű.

A teljes állami reklámköltést koordináló hivatal 4 év alatt 190 milliárdot költött propagandára

A Nemzeti Kommunikációs Hivatalt azzal az ígérettel hívták életre, hogy a korábbi, évente akár 40 milliárdot is elérő állami kommunikációs költést majd a segítségével faragják le 25 milliárdra.

Ennek megfelelően az első keretszerződést 25 milliárdról írták ki, és a pénz nagyjából egy évig elég is volt. A következő megállapodás során azonban létrehoztak egy kiskaput, ugyanis ekkor tették először lehetővé a szerződés megújítását, és ezzel párhuzamosan a keret feltöltését. Azaz egy szerződés időtartama csak elméleti és hamarabb is elkölthetik az abban szereplő összeget.

Az állam ki is használta ezt a kiskaput. A 75 milliárdot nagyjából másfél év alatt elköltötték. 2018 közepén az újabb keretszerződéssel már változtattak a 25 milliárdos maximumon, ezt a megállapodást ugyanis már háromszor 30 milliárdról írták alá, az így rendelkezésre álló 90 milliárdot pedig szintén másfél év alatt költötték el.

 A tervezett évi 25 milliárd helyett így évi 45 milliárdot költöttek el és így kicsit több 4 év alatt összesen 190 milliárd ment el – számította ki a G7.

Rogán Antal a HírTV Bayer show című műsorában, Bayer Zsolt vendégeként
Az NKOH-t felügyelő tárcát vezető Rogán Antal a HírTV Bayer show című műsorában

A megbízott cég gyorsabban gazdagszik mint Mészáros Lőrinc vállalatai

Az NKOH működésének lényege egyébként az is lenne, hogy a keretszerződést több piaci szereplővel is aláírja, akik aztán az egyes megbízásokért egymással versenyeznek.

Azonban az NKOH közel két éve csak egyetlen piaci szereplőtől vásárol, és ezúttal is csak velük írták alá a keretszerződést.

A szerencsés nyertes a New Land Media – Lounge Design cégpáros, amely Balásy Gyula tulajdonában van. A kormánybarát fiatal vállalkozó cégei bevételeinek növekedése még Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos vállalataiét is felülmúlta.

2018-ban a 60 milliárdos forgalomból 11 milliárd forintot meghaladó adózott eredményt hozott össze a New Land Media és a Lounge Design.

Borító: Egy korábbi reklámkampány egyik plakátja egy közterületi buszváróban. Fotó: Ladányi András / Media1

NKM Energia, vállalkozása energiája

Az energia a vállalkozások és vállalatok fejlődéséhez és mindennapi működéséhez elengedhetetlen, legyen szó áramról vagy gázról. Az NKM Energia Zrt. Magyarország legnagyobb, végfelhasználókat ellátó energetikai társasága, amely éves szinten mintegy 62 TWh földgázt és villamos energiát értékesít ügyfelei részére. Ezzel a Társaság a teljes hazai energiafelhasználás 45%-át is meghaladó mértékben látja el partnereit mind az üzleti ügyfelek, mind a lakosság körében, Magyarország teljes területén. (x)

Tovább a részletekért »

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti