sör

Kiterjeszti együttműködését a Sörszövetség és az Önszabályozó Reklám Testület

Magasabb szintű együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Sörgyártók Sörszövetsége és az Önszabályozó Reklám Testület, így Sörszövetség és a tagjai integráltabban működnek együtt az ÖRT–tel.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

„A Sörszövetség, megalakulása óta, azaz közel három évtizede elkötelezett a felelős kommunikáció és a transzparens önszabályozás mellett. Az új megállapodásunk egyik legfontosabb eleme az a vállalás, amely alapján a Sörszövetséghez érkező fogyasztói és versenytársi panaszok kezelését az Önszabályozó Reklám Testületre bízzuk a döntések függetlenségének biztosítása céljából. Ez a transzparens, független és gyors eljárás valamennyi érintett fél számára komoly hozzáadott értékkel és iránymutatással bír”

– nyilatkozta Kántor Sándor, a Sörszövetség igazgatója.

„Az, hogy az iparágak vezető szereplői hogyan végzik az önszabályozást a mindennapokban, nagy hatással van a hazai önszabályozás kultúrájára. Éppen ezért kiemelten fontos számunkra ez a megállapodás, amely a nagy sörgyártók etikus reklámozás iránti elkötelezettségét és ezzel az önszabályozás jelentőségét bizonyítja”

– mondta Molnár Kálmán, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) elnöke.

Kántor Sándor (Sörszövetség) és Molnár Kálmán (Önszabályozó Reklám Testület) aláírja a megállapodást
Kántor Sándor (Sörszövetség) és Molnár Kálmán (Önszabályozó Reklám Testület) aláírja a megállapodást

„A Sörszövetség tagvállalatainak digitális területre vonatkozó új önkéntes vállalásai jó apropót és különös jelentőséget adnak az új együttműködésnek” – hangsúlyozta Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.

A Sörszövetség tagsága, a négy legnagyobb piaci szereplő – a Borsodi, a Carlsberg, a Dreher és a Heineken – az Önszabályozó Reklám Testületnek külön-külön is vállalati tagjai. A Magyar Reklámetikai Kódex előírásainál is szigorúbb önkéntes reklámozási szabályaik betartását nemzetközi monitoring keretében is ellenőrzi az ÖRT. Például az idén ősszel zajlott nemzetközi audit kiemelt módon, a digitális felületeken való szigorú vállalások gyakorlati megvalósítását ellenőrizte.

„A négy nagy sörgyártó rendszeresen véleményezteti még megjelenés előtt a reklámjaikat, és minden évben tréninget tartunk a munkatársaik számára a Reklámetikai Kódex előírásairól, és a saját céges vállalásaikról. Nem csoda, hogy a monitoring vizsgálatok kiváló megfelelést mutatnak” – fűzte hozzá Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.

Borító: 123rf

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Az RTL Klub Álarcos énekes című showja

Hiába győzött az RTL Klub Álarcos énekese, a TV2 lett a vasárnap este nyertese

Az RTL Klub álarcos showja nézettebb volt ugyan, mint a TV2-n újként bemutatkozó, hasonló jellegű Nicsak, ki vagyok? A rejtélyek színpada, de az RTL Klub mégsem tudta megnyerni az egész estés nézettségi versenyt, mert bejött a TV2 stratégiája, hogy az ő showja jóval hosszabb. Az RTL a heti főműsoridős csatornaátlagot tekintve is alulmaradt.

Orbán Viktor miniszterelnök évértékelője 2020. február 16-án a Várkert Bazárban

A Magyar Hang idén sem lehetett ott Orbán Viktor évértékelőjén, a 24.hu küzdelem árán – továbbra sincs transzparencia a Miniszterelnökségen

A miniszterelnök stábja az Orbáninfóhoz hasonlóan a vasárnapi miniszterelnöki évértékelőről is távol tartotta volna a 24.hu stábját, de aztán jött két, a portál szempontjából kedvező fordulat. A Magyar Hang nem volt ennyire szerencsés. Az ügy ismét rávilágít arra, hogy a Miniszterelnökség továbbra sem híve a transzparenciának és a kormány akár vezető médiumokat is kész akadályozni a munkában.