google

Újra a Google lett a legerősebb márka Magyarországon

Érdekes, hogy a VMLY&R 2019-es országos kutatásában, amely képet ad arról, hogyan látják a márkákat a magyar fogyasztók, csak egyetlen hazai brand végzett a top10-ben, de a top50-ben is alig van magyar márka.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Ismét a Google végzett az élen a VMLY&R reklámügynökség 2019-es országos reprezentatív kutatásában, amely képet ad arról, hogyan látják a márkákat a magyar fogyasztók. A rangsorban a Samsung és – a top10-ben egyedüli magyar márkaként – a Pick követi – közölte a kutató cég az MTI-vel.

A listát minden eddiginél nagyobb jelenléttel uralja a technológiai szektor: a Google és a Samsung után szorosan a negyedik helyen a YouTube, míg az ötödiken a Microsoft, hatodikon pedig a Facebook áll.

Nem meglepő, hogy az innovatív jelzőhöz is a technológiai márkákat társítják a magyar fogyasztók, ám érdekesség, hogy a tavaly bevezetett Fuze Tea üdítőitalként is be tudott kerülni a leginnovatívabb márkák közé, a médiajelenlétnek, az erős bevezető kampánynak az eredményeként.

A legtöbbet a Huawei és az Aldi javított a korábbi eredményén – a kínai távközlési óriásvállalat a botrányok ellenére 2017-hez képest megduplázta a pontszámát. Az Aldi diszkontlánc több mint 300 helyet javított.

A magyar márkák azonban kiszorultak az élmezőnyből: a Pick után mindössze a Gyulai (38.) és a Pöttyös (42.) fért bele a top50-be.

Pedig 2017-ben még a Béres is a top10-ben volt, és a top50-ben ott volt a Boci, a Herz, a Gyulai, a Gyermelyi, a Pöttyös, a Sió, a Piros Mogyorós, a Magyar Posta és a MOL is.

A VMLY&R reklámügynökség 1993 óta készíti el a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban. A kétévente megismételt kutatás 10. alkalommal készült Magyarországon. A felmérés 2400 fős országos reprezentatív mintán közel 700 márka megítélését vizsgálja.

A kutatás során egy márka erőssége az egyediség, relevancia, megbecsültség és ismertség dimenziók mentén rajzolódott ki, de az eredményekből ezen felül a márkák imázs attribútumairól, illetve a fogyasztók márkahasználati szokásairól is pontosabb kép rajzolódik ki. Az adatfelvételt a GfK végezte.

MTI

Borító: Pexels

Szóljon hozzá!

Az Index és az Indamedia irodájának helyet adó Budasquare irodaház homlokzata

Bodolai László szerint Erdélyi Superman Zsolt magánakciója volt a videó, amivel leváltatná az Index főszerkesztőjét a NER-közeli Indamediának tanácsot adó egykori SZDSZ-es kampányguru

Erdélyi Superman Zsolt nyilvános videója szerint Dull Szabolcs helyett olyan főszerkesztőre lenne szükség az Index élén, aki „nem sz*rja össze magát egy kakukkos órától, és egy külsős tanácsadótól”. Bírálja az Indexet azért is, amiért hozzájárulást kér olvasóitól az Index a működésére. A Media1 felhívta Dull Szabolcsot, valamint Bodolai Lászlót, az Index.hu Zrt. elnökét, mit szólnak a legújabb fejleményekhez.