definíció

Újraalkották a PR definícióját

Hónapokon át zajlott az egyeztetés, hogy hogyan érdemes újradefiniálni a public relations kifejezést. A döntést végül Jerevánban hozta meg a nemzetközi pr-szövetség elnöksége.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Új PR-definíciót fogadott el a nemzetközi PR-szövetség, az International Public Relations Association (IPRA). A hónapokig tartó egyeztetéseket követően 2019 szeptemberében az örményországi Jerevánban tartott találkozóján az IPRA elnöksége is elfogadta a pr új definícióját. Eszerint az új meghatározás a következő:

„A public relations egy döntéshozatalon alapuló vezetői gyakorlat, amelynek célja a szervezetek és közönségük közti kapcsolatépítés és az érdeklődés felkeltése, megbízható és etikus kommunikációs eszközökkel közvetített információk által.”

Alain Grossbard, a definíció megalkotásával megbízott csoport elnöke, az IPRA elnökségi tagja elmondta:

„Először is egy rövid definíciót szerettünk volna, ami a következőkre ad választ: mi is a PR, miért végezzük, és hogyan végezzük? Végül pedig, tudatában az IPRA viselkedési kódexén alapuló örökségének és a modern világ álhírektől való fenyegetettségének, valami többet szerettünk volna kifejezni. Az IPRA-tagok így alkalmazzák a PR-t, és szerintünk a világon mindenki másnak is így kellene alkalmaznia. Ez a bizalmon és etikusságon alapuló PR.”

A szövetség a pr új definícióját a következőképp indokolja:

  • MI A public relations egy döntéshozatalon alapuló vezetői gyakorlat, …
  • MIÉRT  amelynek célja a szervezetek és közönségük közti kapcsolatépítés és az érdeklődés felkeltése …
  • HOGYAN    információk közvetítése által.
  • IPRA   …megbízható és etikus kommunikációs eszközökkel….

Svetlana Stavreva, az IPRA elnöke hozzátette: „Ez lenne az utolsó szó? A tapasztalat mást mutat. A PR gyakorlói és akadémikusok évtizedek óta próbálják meghatározni a PR definícióját. Egész szemináriumokat szenteltek a témának. Az IPRA most szerényen felajánlja saját meghatározását. Minden visszajelzést szívesen fogadunk.”

Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke is üdvözölte az új definíciót:

„Örülök, hogy a stratégiai partnerségnek köszönhetően eljutott hozzánk is egy nemzetközi szakmai szervezet definíciója. Az ebben foglaltak nemcsak azért fontosak, mert látjuk, mit lett egy tudományos egyeztetési folyamat végeredménye, hanem azért is, mert megtapasztaljuk, hogyan gondolkodnak a szakmai képviselői nemzetközi szinten. Bízom benne, hogy ez a definíció hasznos lesz tagjaink számára is.”

 

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!