Makrofotó egy fáról

A Magyar Reklámszövetség Zöld Bolygó címmel hirdet pályázatot

Az MRSZ elismerését évente egyszer, a Föld Napján adják át. A szervezet új projektjével a tagjai mellett az egész marketing-, reklám- és kommunikációs szakmát ösztönözni szeretné. A cél, hogy a környezettudatos, a környezeti terhelést minimalizáló attitűd és gyakorlat az iparágban napi rutinná váljon.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Magyar Reklámszövetség korunk egyik legégetőbb ügyének tartja az eddiginél lényegesen környezettudatosabb kommunikáció és környezet kímélőbb napi céges működés meghonosítását, legyen szó a kommunikációs iparág fenntartható működéséről vagy szélesebb értelemben vett társadalmi léptékű fenntarthatóságról. Az MRSZ elnöksége ezért úgy döntött, hogy a szervezet rövid távon gyakorlati lépéseket akar tenni és csatlakozni kíván a klímaváltozással, valamint a környezeti terhelés sürgős csökkentésével kapcsolatos kezdeményezésekhez – áll a díj megalapítását ismertető közleményben.

Gulyás János, az MRSZ elnöke hangsúlyozta:

„Abban hiszünk, hogy tagjaink valós és sokszínű tartalommal tudnak megtölteni egy ilyen kezdeményezést. Ezért bár tettünk néhány javaslatot, konkrét intézkedésekre, de a továbbiakat tagjainktól várjuk. Ezek lehetnek bármely cég által megvalósítható „általános” javaslatok, de örömmel vennénk tagjaink cég-ill. tevékenységspecifikus kezdeményezéseit is. Részben tehát irányelvekkel, részben tagi kezdeményezések felkarolásával, illetve az irányelvek közé való beemelésével kívánja az MRSZ zöld programját tartalommal megtölteni.”

Hogyan csökkenthető a környezeti terhelés?

A Zöld Bolygó kezdeményezés kezdeti lépéseként a Magyar Reklámszövetség kidolgozott egy gondolatébresztő rövid „felhívást”, amellyel a környezeti terhelést jelentősen és már rövid távon is csökkentő, újfajta megközelítést kíván meghonosítani elsősorban rendezvények, konferenciák, események szervezésekor, illetve a vállalatok napi élete során követett gyakorlatban:

  1. Javasoljuk a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor (catering) az egyszer használatos műanyagok használatának mind teljesebb körű mellőzését, különös tekintettel a műanyag szívószál, eldobható műanyag tányér, pohár, evőeszköz és hasonlók esetében. Szintén mellőzendő a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tartók használata. Az ezeket az eszközöket felváltó papír vagy más anyag csak újrahasznosított lehet.
  2. Ugyancsak konferenciákon, tréningeken, workshopokon, illetve a céges belső rendezvények, értekezletek során ajánljuk a PET palackos italok teljes mellőzését. Második lépésben pedig a PET palackok teljes elhagyását a munkahelyi környezetben.
  3. Ajánljuk a papírhasználat radikális csökkentését a cégek napi működése során, korlátozva csak az elengedhetetlenül szükséges dokumentáció kinyomtatására. Javasoljuk a céges – külső és belső – marketing (reklám) kiadványok nyomtatott formában való megjelentetésének korlátozását/beszüntetését. Például: Éves Jelentés
  4. Javasoljuk a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyását.
  5. Javasoljuk a nem autóval való munkába járás dolgozói támogatását a tagszervezeteink számára.
  6. Lehetőség szerint javasoljuk a reklámokban (reklámfilmekben, hirdetésekben) is ezen attitűd megjelenítését.

Az MRSZ közleményében kitért arra is, hogy tudatában van annak, az ilyen kezdeményezések a szokásos szakmai rutinok módosításával gyakran többlet anyagi teherrel járhatnak, így kihathatnak az eddig követett üzleti modellre, akár tagjaik versenyképességére is.

A kezdeményezés nemcsak az MRSZ tagságától, hanem azok ügyfeleitől is szemléletváltoztatást igényel, így e lépések megtételekor missziót teljesítve egyfajta edukációs feladatot is el kell majd látniuk.

A díjra pályázni az év elején lehet

A Magyar Reklámszövetség a kezdeményezéseket, illetve ezek közül is a legjobbat évente díjazni is fogja.

Az MRSZ tagjai minden év elején pályázhatják a fenntartható fejlődést példázó kezdeményezéseiket és projektjeiket, amelyeket a Reklámszövetség elnöksége bírál majd el.

A Zöld Bolygó Díjat minden évben április 22-én, a Föld Napján adja át a szervezet.

Borító: Pexels.com / Pixabay

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Az RTL Klub Való Világ 4. c. reality logója

A Médiatanács negyedszerre próbálja megbüntetni az RTL Klubot a Való Világ 4 miatt

A Médiatanács most épp 12 millió forintra büntetné az RTL Klub médiaszolgáltatóját a VV 2011-ben sugárzott szériája miatt, holott eredetileg még 144 millió forint volt a kiszabott bírság összege. Az ügy már többször megjárta a bíróságokat, mert a grémium mindig jogsértő határozatokat adott ki. A Médiatanács e heti ülésén egyébként újra zöld lámpát kapcsolt a fideszes vezetésű Székesfehérvár helyi rádiójának.

Az ATV Spirit a Sprit FM műsorai számára kialakított új díszlete

Az ATV Spirit tévécsatornán láthatóvá válik a Spirit FM néhány műsora

A Spirit FM érintett műsorai a tévés változatnak köszönhetően az eddiginél nagyobb eléréshez jutnak, hiszen az ATV Spirit minden jelentős műsorterjesztő cégnél elérhető. Az ATV Csoport dedikált tévéstúdiót is épített a Spirit FM műsorainak, melyek már a jövő héttől láthatók lesznek az ATV Spiriten.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!