Makrofotó egy fáról

A Magyar Reklámszövetség Zöld Bolygó címmel hirdet pályázatot

Az MRSZ elismerését évente egyszer, a Föld Napján adják át. A szervezet új projektjével a tagjai mellett az egész marketing-, reklám- és kommunikációs szakmát ösztönözni szeretné. A cél, hogy a környezettudatos, a környezeti terhelést minimalizáló attitűd és gyakorlat az iparágban napi rutinná váljon.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Magyar Reklámszövetség korunk egyik legégetőbb ügyének tartja az eddiginél lényegesen környezettudatosabb kommunikáció és környezet kímélőbb napi céges működés meghonosítását, legyen szó a kommunikációs iparág fenntartható működéséről vagy szélesebb értelemben vett társadalmi léptékű fenntarthatóságról. Az MRSZ elnöksége ezért úgy döntött, hogy a szervezet rövid távon gyakorlati lépéseket akar tenni és csatlakozni kíván a klímaváltozással, valamint a környezeti terhelés sürgős csökkentésével kapcsolatos kezdeményezésekhez – áll a díj megalapítását ismertető közleményben.

Gulyás János, az MRSZ elnöke hangsúlyozta:

„Abban hiszünk, hogy tagjaink valós és sokszínű tartalommal tudnak megtölteni egy ilyen kezdeményezést. Ezért bár tettünk néhány javaslatot, konkrét intézkedésekre, de a továbbiakat tagjainktól várjuk. Ezek lehetnek bármely cég által megvalósítható „általános” javaslatok, de örömmel vennénk tagjaink cég-ill. tevékenységspecifikus kezdeményezéseit is. Részben tehát irányelvekkel, részben tagi kezdeményezések felkarolásával, illetve az irányelvek közé való beemelésével kívánja az MRSZ zöld programját tartalommal megtölteni.”

Hogyan csökkenthető a környezeti terhelés?

A Zöld Bolygó kezdeményezés kezdeti lépéseként a Magyar Reklámszövetség kidolgozott egy gondolatébresztő rövid „felhívást”, amellyel a környezeti terhelést jelentősen és már rövid távon is csökkentő, újfajta megközelítést kíván meghonosítani elsősorban rendezvények, konferenciák, események szervezésekor, illetve a vállalatok napi élete során követett gyakorlatban:

  1. Javasoljuk a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor (catering) az egyszer használatos műanyagok használatának mind teljesebb körű mellőzését, különös tekintettel a műanyag szívószál, eldobható műanyag tányér, pohár, evőeszköz és hasonlók esetében. Szintén mellőzendő a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tartók használata. Az ezeket az eszközöket felváltó papír vagy más anyag csak újrahasznosított lehet.
  2. Ugyancsak konferenciákon, tréningeken, workshopokon, illetve a céges belső rendezvények, értekezletek során ajánljuk a PET palackos italok teljes mellőzését. Második lépésben pedig a PET palackok teljes elhagyását a munkahelyi környezetben.
  3. Ajánljuk a papírhasználat radikális csökkentését a cégek napi működése során, korlátozva csak az elengedhetetlenül szükséges dokumentáció kinyomtatására. Javasoljuk a céges – külső és belső – marketing (reklám) kiadványok nyomtatott formában való megjelentetésének korlátozását/beszüntetését. Például: Éves Jelentés
  4. Javasoljuk a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyását.
  5. Javasoljuk a nem autóval való munkába járás dolgozói támogatását a tagszervezeteink számára.
  6. Lehetőség szerint javasoljuk a reklámokban (reklámfilmekben, hirdetésekben) is ezen attitűd megjelenítését.

Az MRSZ közleményében kitért arra is, hogy tudatában van annak, az ilyen kezdeményezések a szokásos szakmai rutinok módosításával gyakran többlet anyagi teherrel járhatnak, így kihathatnak az eddig követett üzleti modellre, akár tagjaik versenyképességére is.

A kezdeményezés nemcsak az MRSZ tagságától, hanem azok ügyfeleitől is szemléletváltoztatást igényel, így e lépések megtételekor missziót teljesítve egyfajta edukációs feladatot is el kell majd látniuk.

A díjra pályázni az év elején lehet

A Magyar Reklámszövetség a kezdeményezéseket, illetve ezek közül is a legjobbat évente díjazni is fogja.

Az MRSZ tagjai minden év elején pályázhatják a fenntartható fejlődést példázó kezdeményezéseiket és projektjeiket, amelyeket a Reklámszövetség elnöksége bírál majd el.

A Zöld Bolygó Díjat minden évben április 22-én, a Föld Napján adja át a szervezet.

Borító: Pexels.com / Pixabay

Szóljon hozzá!

Áder János köztársasági elnök

Áder János aláírta a katások 40 százalékos büntetőadójáról szóló törvényt

A köztársasági elnök aláírta azt a jogszabályt, ami alapján 40 százalékos különadóval kell számolniuk jövő januártól azoknak, akiknek egy évben ugyanazon üzleti partnercégtől 3 millió forintot meghaladó összegű bevételük származik. Emellett szigorodik a kapcsolt vállalkozások szabályozása és megszűnik annak lehetősége is, hogy valaki több vállalkozásban is katázás szerint adózzon.