CBA Piros

Az ÖRT is megvizsgálta a CBA Piros reklámját

Az Önszabályozó Reklám Testület szerint is problémás volt a CBA Piros című reklámja, erről Gerendi Zsolt főtitkár a Nagy Kreatív Márkanapon beszélt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Nagy port kavart az elmúlt hetekben a CBA által közzétett CBA Piros című reklámja, melynek leállítását követelte pár hete az Egyenlítő Alapítvány. Az alapítvány szerint a reklám a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó, sértő módon ábrázolta. Véleményük szerint a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott „pirossal”, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitáltak.

Az elsősorban YouTube-on terjesztett reklámvideóval foglalkozott a Magyar Reklám Szövetség (MRSZ) is, mely felelős magatartásra szólította fel a reklámszakma képviselőit.

A reklámvideót azóta a CBA eltávolította, de ma a Kreatív Nagy Kreatív Márkanap elnevezésű budapesti konferenciáján újra előjött a téma. Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) tavasszal kinevezett új főtitkára, Gerendi Zsolt egy kerekasztal-beszélgetésen érintette a témát.

Gerendi Zsolt a beszélgetés moderátorának kérdésére válaszolva elmondta, hogy fogyasztói panasz nyomán az ÖRT is elemezte a CBA Piros Reklámját. Ennek nyomán az ÖRT „elmeszelte” a reklámot, mivel öncélú szexualitása miatt a szpot az ÖRT szerint is sértő volt.

Bár a CBA nem tagja az ÖRT-nek, az Önszabályozó Reklám Testület felvette a kapcsolatot a hirdetővel is.

Az ÖRT főtitkára elmondta: a márka konstruktívan együttműködött az ÖRT-vel. A márka részéről azzal védekeztek, hogy szerintük a célcsoportjuk ezzel a reklámmal volt hatékonyan elérhető.

Gerendi Zsolt hozzátette, az ÖRT-nek végül már nem volt több dolga az ügyben, mivel a márka végül hajlandó volt eltávolítani a reklámot a YouTube-ról.

Az ÖRT főtitkára a téma kapcsán elmondta még: ilyen esetek szerencsére ritkák a magyar reklámszakmában.

A reklám egyébként időnként még felbukkan a YouTube-on.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Az RTL Klub Való Világ 4. c. reality logója

A Médiatanács negyedszerre próbálja megbüntetni az RTL Klubot a Való Világ 4 miatt

A Médiatanács most épp 12 millió forintra büntetné az RTL Klub médiaszolgáltatóját a VV 2011-ben sugárzott szériája miatt, holott eredetileg még 144 millió forint volt a kiszabott bírság összege. Az ügy már többször megjárta a bíróságokat, mert a grémium mindig jogsértő határozatokat adott ki. A Médiatanács e heti ülésén egyébként újra zöld lámpát kapcsolt a fideszes vezetésű Székesfehérvár helyi rádiójának.

Az ATV Spirit a Sprit FM műsorai számára kialakított új díszlete

Az ATV Spirit tévécsatornán láthatóvá válik a Spirit FM néhány műsora

A Spirit FM érintett műsorai a tévés változatnak köszönhetően az eddiginél nagyobb eléréshez jutnak, hiszen az ATV Spirit minden jelentős műsorterjesztő cégnél elérhető. Az ATV Csoport dedikált tévéstúdiót is épített a Spirit FM műsorainak, melyek már a jövő héttől láthatók lesznek az ATV Spiriten.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!