CBA Piros

Az ÖRT is megvizsgálta a CBA Piros reklámját

Az Önszabályozó Reklám Testület szerint is problémás volt a CBA Piros című reklámja, erről Gerendi Zsolt főtitkár a Nagy Kreatív Márkanapon beszélt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Nagy port kavart az elmúlt hetekben a CBA által közzétett CBA Piros című reklámja, melynek leállítását követelte pár hete az Egyenlítő Alapítvány. Az alapítvány szerint a reklám a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó, sértő módon ábrázolta. Véleményük szerint a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott „pirossal”, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitáltak.

Az elsősorban YouTube-on terjesztett reklámvideóval foglalkozott a Magyar Reklám Szövetség (MRSZ) is, mely felelős magatartásra szólította fel a reklámszakma képviselőit.

A reklámvideót azóta a CBA eltávolította, de ma a Kreatív Nagy Kreatív Márkanap elnevezésű budapesti konferenciáján újra előjött a téma. Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) tavasszal kinevezett új főtitkára, Gerendi Zsolt egy kerekasztal-beszélgetésen érintette a témát.

Gerendi Zsolt a beszélgetés moderátorának kérdésére válaszolva elmondta, hogy fogyasztói panasz nyomán az ÖRT is elemezte a CBA Piros Reklámját. Ennek nyomán az ÖRT „elmeszelte” a reklámot, mivel öncélú szexualitása miatt a szpot az ÖRT szerint is sértő volt.

Bár a CBA nem tagja az ÖRT-nek, az Önszabályozó Reklám Testület felvette a kapcsolatot a hirdetővel is.

Az ÖRT főtitkára elmondta: a márka konstruktívan együttműködött az ÖRT-vel. A márka részéről azzal védekeztek, hogy szerintük a célcsoportjuk ezzel a reklámmal volt hatékonyan elérhető.

Gerendi Zsolt hozzátette, az ÖRT-nek végül már nem volt több dolga az ügyben, mivel a márka végül hajlandó volt eltávolítani a reklámot a YouTube-ról.

Az ÖRT főtitkára a téma kapcsán elmondta még: ilyen esetek szerencsére ritkák a magyar reklámszakmában.

A reklám egyébként időnként még felbukkan a YouTube-on.

Szóljon hozzá!

COVID-19 - Koronavírus, kórház, nővér

Az Index írta a legtöbb hírt a koronavírusról

A Clementine látványos ábráiból az is kiderül, hogy a március 15-i hosszú hétvége tájékán jelent meg a legtöbb koronavírus témájú cikk a magyar híroldalakon, azóta folyamatosan csökken a média érdeklődése a téma iránt. A legnépszerűbb kifejezés a fertőzött volt a vizsgált magyar híroldalakon.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!